אחרי שנים של הליכי תכנון, הליכים ביורוקרטיים והתנגדויות מצד גורמים שונים, אושר סופית במועצה הארצית לתכנון ולבנייה תוואי שמכניס את הרכבת לתוך העיר חריש ולא בסמוך לה.
פרויקט מסילת הרכבת המזרחית נועד לחבר בין צפון הארץ ודרומה דרך שפלת החוף מבלי לעבור דרך גוש דן. מהמסילה המזרחית תצא בעתיד מסילה שתתחבר למסילת העמק ותחלוף בקרבת חריש (מסילת מנשה).
בתכנון הראשוני מסילת מנשה כלל לא אמורה הייתה לעבור בחריש. על פי החלופה המקורית (חלופת מנשה), המסילה אמורה הייתה לקום על התוואי של כביש 574, הכביש המוביל לצומת מג”ב, כשתחנת הרכבת הקרובה ביותר לחריש היא סמוך למחלף מג”ב.
בעיריית חריש מציינים כי פעלו רבות זה מספר שנים על מנת לשנות את התוואי, והצליחו להשפיע על ההחלטות בנושא. בהתאם לדרישת העירייה גובשה חלופה נוספת – שמה המקצועי: חלופה 4.1 – לפיה, מהתחנה שתוקם בחריש יוקם גשר או מעבר תת-קרקעי שיאפשר להולכי רגל להגיע מתוך חריש לרציפי הרכבת. המסילה תוקם סמוך לכביש 6 מצידו המערבי.
בישיבה הגורלית של הוועדה הארצית אתמול (שלישי, 7.5) השתתפו ראש העיר חריש יצחק קשת, סגן ראש העיר שלמה קליין ומהנדסת העיר אדר’ שרון פישמן. הקמת מסילת רכבת היא פרויקט אדיר בהיקפו, והוא אורך מספר שנים. השלב הבא הוא הכנת התכנון המפורט לתוואי שאושר.
לפני כחודשיים פרסמנו כי המשרד להגנת הסביבה תומך בחלופה הכוללת תחנת רכבת בכניסה לעיר (סמוך לקניון), ולמעשה תומך בחלופה שהעירייה דורשת לקדם (חלופה 4.1).
המשרד להגנת הסביבה בדק את ההשפעה על הסביבה של מספר חלופות אפשריות לתוואי מסילת הרכבת. בחוות דעת לתסקיר שהגיש למנהל התכנון המליץ המשרד לקדם את החלופה שבה תומכת העירייה (חלופה 4.1).
נזכיר שבתחילת הדרך מסילת מנשה כלל לא אמורה הייתה לעבור בחריש. על פי החלופה המקורית (חלופת מנשה), המסילה אמורה הייתה לקום על התוואי של כביש 574 מצפון לדרום (הכביש המוביל לצומת מג”ב כיום), כשתחנת הרכבת הקרובה ביותר לחריש היא סמוך למחלף מג”ב.
העירייה התנגדה בתוקף לחלופה זו, ובעקבות דרישתה הוחלט לבחון גם את החלופה עם תחנת רכבת בכניסה לעיר – חלופה שכעת תומך בה גם המשרד להגנת הסביבה – וכאמור, אושרה.
העירייה מתעקשת ?? תמיד לפני בחירות הנושא הזה צץ ואח”כ נשכח לחמש שנים, ככה זה שילדים זבי חוטם משתלטים על עיר , בושה!