דיווחי מגדלור ניוז  |  19.10.24  |  9:58


מתקפת כטב"מים מתוזמנת מלבנון: בשעות הבוקר המוקדמות (8:00) חדר כלי טיס עוין (כטב"ם ציאד 107, בעל חתימת מכ"מ נמוכה וקשה לגילוי) לישראל וטס לאזור קיסריה – היעד: ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהמשך נשמע פיצוץ חזק במרחב – ללא התרעה ואזעקה. שוטרים וחבלנים הוזעקו לביצוע סריקות ולא דווח על נפגעים בשלב זה. כוחות הביטחון סגרו את האזור לתנועת כלי רכב וסקרנים. הצנזורה הטילה איפול על מקום נפילתו המדויק של הכטב"ם.

בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו אישרו כעבור זמן קצר כי כטב"ם שוגר לעבר ביתו בקיסריה, ומסרו כי "ראש הממשלה ורעייתו לא היו במקום, ואין נפגעים באירוע". נתניהו מתגורר לסירוגין בסופי שבוע בביתו במעונו בקיסריה ובביתו בירושלים. כמו כן, היחידה לאבטחת אישים הגבירה את הכוננות אצל כל סמלי השלטון, והחמירה את ההנחיות בנוגע לתנועות אח"מים.

תושב קיסריה סיפר לישראל היום: "לא היתה אזעקה. שמענו בום חזק. זאת שעה שאנשים הולכים לבית הכנסת. במזל אף אחד לא נפגע. זה היה יכול להיגמר רע מאוד".

אופק, תושב קיסריה, העיד ששמע זמזום רחפן באזור השעה 8:00 וסיפר ל'הארץ': "זה לא העלה לי חשד, אלה דברים שקורים בתקופה האחרונה. שניות אחדות לאחר מכן שמעתי פיצוץ, ממש, פיצוץ של פיגוע, לא משהו סטנדרטי במונחים שלי כאזרח", סיפר. "למה לא היתה אזעקה? זה לא הגיוני שכלי טיס עוין חדר 80 ק"מ לתוך המדינה ולא הופעלה אזעקה", תהה.

כמו כן, ערוץ הטלוויזיה הסעודי אל-חדת' מסר מפי מקורותיו כי היעד של הכט"בם ששוגר מלבנון לקיסריה הוא "מעונו של בנימין נתניהו". לא ידוע האם נתניהו לן הלילה בקיסריה.

האזעקות החלו בשעה 06:19 והופעלו בכמה יישובים במועצה האזורית עמק חפר שבשרון בעקבות חשד לחדירת כלי טיס עוין. כחצי שעה לאחר מכן, אזעקות הופעלו גם בקריות, בנהריה ובשורת יישובים בגליל העליון. זמן קצר לאחר מכן, נשמעה אזעקה גם בעמק הירדן ובטבריה.

בהמשך, הופעלו התרעות במרחב גלילות, בעקבות חדירה של כלי טיס בלתי מאויש מלבנון.
‏בעקבות האירוע, הופעלו התרעות במחנה גלילות.
‏נשלל החשד להימצאות כלי טיס עוין במרחב. האירוע מתוחקר.
במקביל, תושבים החלו לדווח על שיבושי שיבושי GPS בכל אזור המרכז.

כמו כן, ‏בהמשך להתרעות שהופעלו בין השעות 08:02-08:03 במרחב המפרץ, הכרמל וואדי ערה, זוהה שיגור אחד שחצה משטח לבנון ונפל בשטח פתוח. לא היו נפגעים.

נחיל הכטב"מים חדר במקביל לשיגור של רקטות לעבר יישובי הגליל העליון, המערבי והכרמל שכלל הפעלת אזעקות גם בחיפה והקריות, שם הייתה נפילה בשטח פתוח. גם בכנרת אותרה נפילה אחת, ללא נפגעים.

נזכיר כי ביום ראשון האחרון אירע אסון הכטב"ם בבסיס באח גולני שליד בנימינה.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן