המועמד לראשות מועצת בנימינה-גבעת עדה, מוטי קירמאייר, הציף לאחרונה על סדר היום הציבורי לקראת הבחירות שייערכו בסוף החודש (אוקטובר) את נושא תחנת הרכבת במושבה. בפוסט שהעלה ברשת מוחה קירמאייר על העובדה כי אושרה התכנית להעתקת תחנת הרכבת מהמושבה לעיר השכנה אור עקיבא.
“בלתי נתפסת העובדה שהערך המוסף העיקרי של המושבות – תחנת הרכבת, עומד להילקח מאיתנו ולעבור לשכנתנו מדרום – אור עקיבא והכל בעידוד או בשתיקה של נבחרי המועצה שלנו ובראשם ראש המועצה”, כתב קירמאייר.
–
“תחנת הרכבת בבנימינה היא נכס. נקודה. רוב התושבים החדשים שהגיעו בעשרים השנים האחרונות למושבות הגיעו בזכות הרכבת. פיתוח אזור תעשיה שיכניס לקופה המדולדלת של המועצה עשרות מיליוני שקלים – תלוי על הקרבה לתחנת הרכבת. תושבים רבים מוותרים על רכב נוסף בגלל הקרבה לרכבת ובכך מקטינים את זיהום האוויר. תושבי גבעת עדה יהפכו ליישוב מבודד ללא תחנת הרכבת שלנו.
–
עוד הוסיף המועמד לראשות המועצה כי “ברגע שהמועצה שיתפה פעולה עם העתקת הרכבת לצומת, היה ברור שזה רק עניין של זמן עד אשר השכנים שלנו יקפצו על המציאה ויחטפו לנו את היתרון היחסי של המושבות. תחשבו על היום שאחרי: בלי רכבת לעבודה, בלי רכבת לנתב”ג, אין רכבת לאזור התעשייה, ערך הבתים יורד, אזור התעשייה ננטש, תוספת של מאות ואולי אלפי מכוניות ברחבי בנימינה וגבעת עדה! אם לא נתעורר זו הולכת להיות תמונת המצב העגומה שלנו, לצערי.
–
כזכור, בחודש מרץ פרסמנו במגדלור ניוז כי הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות”ל) של משרד האוצר החליטה לקדם את תכנית רכבת ישראל להקים שתי תחנות רכבת חדשות – האחת בסמוך לאור עקיבא והשניה בזכרון יעקב ולבטל את תחנת הרכבת בבנימינה.
קראו גם >>
–
–
–