מגדלור ניוז

אתר להנצחת זכרם של הנרצחים והנופלים במלחמת “חרבות ברזל” וה-7 באוקטובר יוקם בעמק חפר.
המועצה האזורית עמק חפר, בשיתוף רשות ניקוז ונחלים שרון, מקימה אתר הנצחה לזכרם של הנרצחות, הנרצחים, הנופלות והנופלים, במלחמת “חרבות ברזל” – בנות ובני עמק חפר ובוגרי מערכת החינוך בעמק, מתוך רצון להנציח אותם בדרך ייחודית, כחלק בלתי נפרד מהנוף והטבע של עמק חפר.

האתר יוקם בדיאלוג מלא ופתוח עם בני המשפחות השכולות בחורשת עצים ארץ ישראלים, שתותאם ותטופח בסמוך לנחל אלכסנדר, במרחב נגיש ומרכזי בעמק, הנמצא מזרחית לשער הכניסה האחורי של בית הלוי.
המשפחות השכולות יהיו חלק בלתי נפרד מהטיפוח העתידי של האתר, בשילוב הקהילה.

בהתאם לסקיצה הראשונית של האתר, שיהיה פתוח לקהל הרחב, קיימת אפשרות להקמת מרפסת תצפית על נחל אלכסנדר הזורם בסמוך לחורשה. באתר יהיו גם פינות ישיבה ולוח זיכרון עם מידע על הנופלות והנופלים.

לקראת הקמת האתר, התקיים ב”מקום מרפא בעמק חפר” שבבית יצחק מפגש מרגש עם בנות ובני משפחות השכולות, להצגת התוכנית. המפגש נערך בהשתתפות ראשת המועצה ויו”ר רשות ניקוז ונחלים שרון גלית שאול, סגניתה ויו”ר ועדת ההנצחה בעמק אופירה קלפ, סגנה נטע אראלי בן אור, מנכ”ל רשות ניקוז ונחלים שרון נסים אלמון וצוותו המקצועי, וכן האדריכלית שנבחרה לפרויקט ההנצחה מיכל מר.

ראשת המועצה האזורית עמק חפר גלית שאול אמרה: “המלחמה הזו גבתה וגובה מאתנו מחיר בלתי נתפס. מתוך הכאב והשבר, חשוב לנו לזכור ולהנציח את בנותינו ובנינו במרחבי הטבע שבהם גדלו והתחנכו. באתר שבו נזכור ביחד את כל הטוב והאור שהפיצו סביבם, וננסה להתחזק ממנו; שיהיה למען המשפחות, למען החברות והחברים, ולמען כל תושבי העמק והמדינה”.

מנכ”ל רשות ניקוז ונחלים נסים אלמון אמר: “החורשה שננטעה לפני 24 שנים ועציה הגבוהים והמרשימים מספקים צל ופרי, תשמש אתר להנצחת היקירים והאהובים שנרצחו ונפלו במלחמת ‘חרבות ברזל. הנצחתם בחורשה יפה בחיק הטבע, תאפשר למשפחות לבוא להתייחד עם זכרם במקום נעים, רגוע ושקט בלב עמק חפר, ותזמין את הקהל הרחב להכיר את היקרים להם ואת תרומתם הרבה למדינת ישראל”.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן