מגדלור ניוז

קרקס אלמונדו, אטרקציה שאמורה לפעול בחודש יוני 2023 בפרדס חנה-כרכור, מעוררת סערה. על פי דיווחים שונים, רבנים מהציבור הדתי לאומי והחרדי במושבה חתמו על מכתב קריאה לעצור את הקרקס שיופעל בשבת ויביא לחילול השבת. מנגד, “הקול החילוני” פרסם פרסום בעצמו כי לא יוותר לדתיים בנושא.

בראש המכתב, שפורסם בין היתר באתר “ישראל ניוז“, עומד הדיין הרב ציון בוארון. המכתב נשלח לנבחרי הציבור המקומי ולפוליטיקאים החרדים היושבים בקואליציה. “זאת רק התחלנו במחאה כאות אזהרה לבאות. במידה ולא יפסק חילול השבת, נפעל למחאה מול בתיכם ומול המועצה המקומית במשמרות ובתפילה. זאת תהיה הפגנה של כל הציבור שוחר הדתי לאומי והמסורתי בעיר”, נכתב במכתב.

עוד צוין: “אנו הח”מ בציבור הדתי לאומי חרדי ומסורתיים דורשים את התפטרותם לאלתר מישיבה בקואליציה במועצה ולא תהווה רגליים לטומאה ושותפים לשימוש בקולותינו למען חילול שבת על ידי המועצה המקומית. אנו רואים בכם כאחראים למחדל חילול השבת ודורשים להפסיק את חילול השבת לאלתר וזאת רק החילונו במחאה כאות אזהרה לבאות ולהחרפת המחאה. ובמידה ולא יפסק חילול השבת אנו נפעל למחאה מול בתיכם, ומול המועצה המקומית במשמרות ובתפילה והפגנה של כל הציבור שוחר הדתי לאומי והמסורתי בעיר, ולא תינקו בעוון בזיון השבת וחילולה”.

יש לציין כי תושבים אשר כבר רכשו כרטיסים לקרקס ביום שבת, קיבלו לכאורה הודעה כי האירועים בשבתות מבוטלים. הארגון “הקול החילוני” פרסם בימים האחרונים תגובת נגד. “קרקס אלומנדו סיכם עם מועצת פרדס חנה כרכור הגעה ליישוב מה 2.6 עד 24.6 וברגע האחרון, בעקבות לחץ של גורמים דתיים מקומיים נדרש מהם לבטל את כל המופעים שתוכננו לשבתות! המופעים שכבר התחילו להימכר נסגרו לרכישה, מוצגים כאילו הכרטיסים שלהם “אזלו” וקוני הכרטיסים קבלו הודעת ביטול. שוב כפייה דתית בפרדס חנה כרכור…. שוב לא נוותר”.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן