מגדלור ניוז


מערכת בר תרבות | 12.9.2024 | 14:42


ראש עיריית חדרה לשעבר, תת אלוף (במיל.) צביקה גנדלמן, מוציא לאור ספר חדש – “זמן אמת – על ציונות, מנהיגות ופרקליטות”. 

בספר האוטוביוגרפי (בהוצאת ספרי ניב) מתוארות שתי הפרשות הגדולות שטלטלו את חייו של גנדלמן. הראשונה אירעה בשבעה באוקטובר 2000, עת נחטפו ללבנון שלושה חיילי צה”ל באירוע בהר דב, בעוד גנדלמן משמש כמפקד אוגדה 36.

השנייה, פרשת מעצרו כראש עיריית חדרה, הגשת כתב אישום נגדו והשעייתו מהתפקיד – משפט המתנהל עד היום. גנדלמן מספר לראשונה, באופן חשוף ואותנטי, מה שאירע מאחורי הקלעים של שני אירועים אלה. הוא מספר על ההתנערות השיטתית מאחריות של הדרגים הבכירים בצה”ל, שלדבריו הובילה להישנות אירועי חטיפה לאורך השנים, על הנטישה שחווה מצד הרמטכ”ל שאול מופז, אלוף פיקוד הצפון גבי אשכנזי ויו”ר “יש עתיד” יאיר לפיד, על ההתנהלות הבעייתית (ואף למעלה מכך) של מערכת אכיפת החוק בישראל ועל הקיבעון של שתי המערכות – המשפטית והביטחונית – הבונות קונספציה ומתקשות להשתחרר ממנה.

הספר “זמן אמת” מגולל את סיפור חייו המסעיר של ראש עיריית חדרה לשעבר, מילדותו בטבריה, דרך התפקידים שמילא בצה”ל, החוויות, האירועים והמפקדים שליוו אותו בקריירה שנמשכה כ־30 שנה, סיפורה המרתק של משפחתו, המעבר לחיים האזרחיים, הכניסה לפוליטיקה, ההיבחרות לראשות העיר חדרה וההישגים בעשייה העירונית.

גנדלמן בתקופת כהונתו כראש העיר, במהלך ישיבת מועצת עיר. צילום ארכיון

“בחרתי בדרך מסוימת כדי להגשים את עצמי וצעדתי בה בכל כוחי. דילגתי על מכשולים, התמודדתי עם פחדים, נחבלתי ונשרטתי מאבני הדרך, אספתי שותפים לדרך, טעיתי, נכשלתי, נפלתי וקמתי – אבל מעולם לא הפסקתי לצעוד קדימה. אני מקווה שתמצאו בספר זה תשובות לשאלות שנותרו אצלכם פתוחות בנוגע אליי, לדברים שאמרתי, למעשים שביצעתי, להחלטות שקיבלתי”, הוא מספר.

בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב עוד גנדלמן: “היום זהו יום מיוחד עבורי, לא רק בגלל תאריך יום ההולדת שלי. עברתי לא מעט בחיים, היו פרקים שמחים, היו פרקים עצובים, היו פרקים מאתגרים, היו פרקים של מלחמות, היו פרקים שבהם רק רציתי להעניק, היו פרקים שבהם רק התפללתי להצליח, היו פרקים שחטפתי, היו פרקים של נחת.

“הייתי באור והייתי גם בחושך, אבל עכשיו זה רגע האמת. כל פרק היה עולם ומלואו, לא הייתי מוותר על אף אחד מהם, לא על הטוב ולא על הרע. היום אני שמח ונרגש לכרוך הכל בספר אחד ולהגיש אותו אליכם, מאחל לעצמי לגעת עם הסיפור שלי בכל אחד ואחת ולתת לו השראה ולו במעט”.

גנדלמן (68), נשוי למורן, אב לארבעה וסב לשישה.

עקוב
Notify of
guest
3 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
13/09/2024 18:34

שם הספר היה צריך להיות “זמן אמת” הוא ואמת לא הולכים ביחד.
צריך לשאול מי נתן את השם .
כנראה הוא חשב על השם כאשר ישב במעצר היה לו הרבה זמן להרהורים

דילוג לתוכן