מגדלור ניוז


בר תרבות  |  7.10.24  |  8:55


שנה חלפה מאז מתקפת הטרור של 7 באוקטובר 2023. שנה קשה מאוד, יש שיגידו מהקשות של מדינת ישראל ואולי הקשה בהן. באותו הבוקר, פתח חמאס במתקפה רצחנית על דרום הארץ, עם שאיפות להגיע אף מעבר לכך. 120 פרצות שונות יצרו מחבלי הנוח'בה בדרכם לשחוט ילדים וזקנים במיטותיהם ומבלים שרקדו במסיבה. מול אלפי המחבלים שעברו שם ניצבו רק כ-600 לוחמים, רובם בפיג'מות, בחדרים.

במתקפה נרצחו ונהרגו כ־1,145 ישראלים וזרים, רובם אזרחים, ונפצעו יותר מ־1,941, בהם כ-360 במצב אנוש או קשה. כמה עשרות אזרחים ממדינות זרות נרצחו גם הם. במהלך המתקפה בוצע טבח ב"פסטיבל נובה" ליד קיבוץ רעים, שהיה לפיגוע הטרור הבודד הגדול בתולדות מדינת ישראל. במהלך המתקפה נרצחו ונחטפו אזרחים רבים, ביניהם נשים, ילדים וקשישים, וזאת תוך כדי התעללות פיזית, נפשית ומינית. 251 אנשים נחטפו לרצועת עזה, בהם גם חיילי צה"ל ואזרחים זרים, אך רובם אזרחים ישראלים, ובכללם תינוקות, ילדים, נשים וזקנים. ליישובי עוטף עזה נגרם נזק רב, וכן גם ליישובים נוספים. נכון ל-7.10.24, ישנם 101 חטופים, חיים ומתים – ברצועת עזה.

קראו גם >>
• כך זה התחיל גם באזור חדרה | ישראל במלחמה – מחבלים חדרו לדרום, אזעקות ללא הפסקה בדרום ובגוש דן | אלה ההנחיות באזור חדרה
חיילים ואזרחים מאור עקיבא, קיסריה, חדרה, פרדס חנה-כרכור, חריש, זכרון יעקב, עמק חפר והאזור נהרגו במלחמת "חרבות ברזל"
אור עקיבא בצל המלחמה | ארקדי גדילוב יזם סיורי ביטחון עם מתנדבים; מאות תושבים גויסו ללחימה
כל החדשות על "חרבות ברזל" במגדלור ניוז

 

| צפו בטקס לציון שנה ל-7.10 באור עקיבא >> 

| צפו בטקס לציון שנה ל-7.10 בבנימינה >> 

| ברחבי חדרה יציינו את ה-7 באוקטובר בטקסים רבים. אלה הבולטים שבהם:

עיריית חדרה מארגנת אירועי זיכרון מרגשים לזכר הנרצחים והנופלים במלחמת חרבות ברזל. האירועים יתקיימו במרכזי פנאי שונים ברחבי העיר ויכללו טקסים, מעגלי שיח, הרצאות ומפגשים לנוער ולקהילה. בין האירועים: טקס זיכרון במכבי צעיר, הרצאה עם סא"ל יוני ווטה במרכז פנאי יוספטל, מפגש עם משפחתו של גיבור ישראל אלון סקאג'יו ז"ל, ומופע מוזיקלי עם הזמרת ליאת ציון. האירועים נועדו לאפשר לתושבים לזכור, לשתף ולהתייחד יחד בתפילה לחזרתם של החטופים והלוחמים הביתה. לכל האירועים

תחנת כבאות והצלה חדרה ציינה את מאורעות ה 7.10 בטקס ממלכתי בתחנת הכיבוי ובו הנציחו את 10 הכבאים והמתנדבים אשר נפלו ביום זה. "אנו זוכרים את 1,689 הנרצחים והנופלים ומייחלים לשובם של 101 החטופים", צוין.

טקס שנערך בתחנת כבאות והצלה חדרה. צילום: דוברות כבאות והצלה

עובדי המרכז הרפואי הלל יפה התכנסו הבוקר לטקס זיכרון לציון שנה לאירועי ה- 7 באוקטובר. במהלך הטקס שיתפה נועה לוי, אחת מניצולות הטבח בקיבוץ כיסופים, את הנוכחים בסיפור האישי שלה – כיצד שרדה את התופת כשהיא סגורה בממ"ד יחד עם 3 ילדיה. העובדים עמדו דקת דומיה לזכר הנרצחים ונשאו תפילה לשלום החיילים והחטופים.

הטקס, התקיים ברחבת הכניסה לבנייני האשפוז של המרכז הרפואי הלל יפה ונכחו בו מאות מעובדות ועובדי המרכז הרפואי, כאשר כולם אוחזים בפרחים בצבע צהוב.

הטקס נפתח בדקת דומיה לזכר הנרצחים והנופלים. לאחר נשאו נשא דברים פרופ' מיקי דודקביץ, מנהל המרכז הרפואי, שהזכיר את 101 החטופים שעדיין יש חובה להחזירם, והדגיש את הצורך של העם שלנו בלכידות ואחדות.

במהלך העצרת שיתפה נועה לוי, אחת הניצולות מהטבח בקיבוץ כיסופים, את קהל הנוכחים בסיפורה ההישרדות האישי שלה ושלה משפחתה וכיצד שהו שעות רבות בממ"ד היא ושלושת ילדיה, כשמחוץ לבית עשרות מחבלים יורים לכל עבר, טובחים בשכניה ושורפים בתים.

בסיום נשא רב בית החולים, דובב בינדינגר תפילה לשלום החיילים וכוחות הביטחון, לחזרתם של החטופים במהרה ובשלום ולמען מדינת ישראל. לאחר מכן, בתום שירת התקווה, הולדקו נרות זיכרון והונחו פרחים צהובים סביבם. זיכרון ותקווה מתערבבים זה בזה.

צילום: דוברות המרכז הרפואי הלל יפה
צילום: מעמודו של ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה

 

בבנימינה גבעת עדה ייערך הערב הטקס היישובי לציון שנה לאירועי השבעה באוקטובר ומלחמת "חרבות ברזל" ברחבת בית ספר כרמים. הכניסה תחל בשעה 17:00, והטקס עצמו יחל בשעה 18:00 בדיוק. מיד לאחר מכן, בשעה 19:00, ישודר ברחבת בית הספר טקס הזיכרון הלאומי מפארק הירקון, המוקדש למשפחות 7 באוקטובר. בשעה 21:15 יוקרן גם הטקס הממלכתי ברחבת בית ספר כרמים.

 

בזכרון יעקב יתקיים טקס לציון שנה לשבעה באוקטובר ולפרוץ המלחמה – 7/10/2024 ,ה' תשרי, בשעה 20:00 בגן טיול. מהמועצה נמסר: "ניפגש כקהילה – להתחזק, לזכור, ולייחל יחד לשובם של החטופים, לשלום החיילים וכוחות הבטחון, להחלמת הפצועים, לשובם של הקהילות המפונות לבתיהן, לשקט ושלום ולימים טובים. לפרטים נוספים>> https://did.li/ZAcOf". 

 

באור עקיבא יתקיים טקס זיכרון עירוני לציון שנה לאירועי מלחמת "חרבות ברזל" תחת הכותרת "רוכנים לתקווה". האירוע יתקיים ברחבת אולם הפיס שז"ר בשעה 19:00. בטקס ישתתפו משפחות שכולות ולוחמים, וינכחו גם רב העיר הרב אליהו אילוז שליט"א, ראש העיר שמחה יוסיפוב, מ"מ סגנים וחברי מועצת העיר. האירוע יעמוד בסימן הנצחת הנופלים והלוחמים, במעמד מרגש של אחדות ותקווה.

 

בפרדס חנה-כרכור ייערך טקס זיכרון יישובי בשעה 19:10 בערב בגן יד לבנים שבמרכז המושבה. התכנסות והדלקת נרות נשמה יחלו מהשעה 17:30. מהמועצה נמסר: "לנצח נזכור ולא נשכח! האירוע יתקיים בהתאם להנחיות פיקוד העורף, עם הגבלת התכנסות של עד 2000 משתתפים. במקרה של שינוי בהנחיות, נעדכן בהתאם".

 

בחוף הכרמל יתייחדו עם זכרם של הנרצחים והנופלים באירועי ה-7 באוקטובר, בציון שנה מאז הטבח והמלחמה. אירוע הזיכרון המועצתי יתקיים ב"מוזה" ביום רביעי, 9.10, בשעה 20:30, ויכלול מופע אקוסטי מרגש של עילי בוטנר ו"ילדי החוץ". כרטיסים אחרונים זמינים במחיר של 25 ש"ח, כאשר כל הרווחים יועברו כתרומה למטה המשפחות. בנוסף, באודיטוריום במיר"ב ישודרו טקסי הזיכרון: טקס המשפחות יחל בשעה 19:00, וטקס הזיכרון הממלכתי ישודר בשעה 21:00. להקרנת הטקסים יש להירשם מראש, מספר המקומות מוגבל.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן