מגדלור ניוז

[[-ידיעה מתעדכנת-]]

כוננות גבוהה בכל הארץ בכלל ובאזור חדרה בפרט: בישראל נערכים לתגובה מאיראן, לבנון ואף תימן בעקבות חיסולם של הנייה ושל רמטכ”ל חיזבאללה.

מערך ההגנה האווירית נערך בכוננות שיא כדי ליירט כל איום שיגיע מצפון מדרום ממזרח או ממערב – לאחר חיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה אתמול וחיסול רמטכ”ל חיזבאללה פואד שוכר.

כחלק מהעלאת הכוננות, מטוסי קרב של חיל האוויר מבצעים פטרולים בשמי המדינה.במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב בפיקוד העורף, לצד אלוף הפיקוד רפי מילוא, ואמר בסופו כי “ישראל נמצאת במוכנות גבוהה מאוד לכל תרחיש – הן בהגנה והן בהתקפה”. לדבריו, “אנחנו נגבה מחיר כבד מאוד על כל מעשה תוקפנות נגדנו מכל זירה שהיא”. כמו כן, הערב צפויה שיחה בין נתניהו לנשיא ארה”ב ג’ו ביידן.

ברשויות המקומיות באזור חדרה הוציאו במהלך היום עדכונים לתושבים עם כותרת אחת נכון לשעה 17:00: אין שום שינוי בתמונת המצב. 

מעיריית חדרה נמסר כי “אנו ערים למתח והדריכות בקרב הציבור בעקבות האירועים הביטחוניים. ראש העיר ניר בן חיים נמצא בקשר רציף עם גורמי הביטחון ופיקוד העורף. העיר חדרה מוכנה וערוכה לכל תרחיש”.
ממועצת פרדס חנה-כרכור נמסר כי “מטה החירום של המועצה ופיקוד העורף ערוכים למתן מענה בהתאם לצורך גם במהלך הסופ”ש. נכון לשעה זו (17:00) אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף”.

בעיריית אור עקיבא ציינו כי “אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. אנו נמצאים בקשר רציף עם נציגי פיקוד העורף וגורמי הביטחון. נכון לשעה זו, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף לאזורנו. נשוב ונעדכן במידת הצורך”.
במועצת זכרון יעקב הוציאו הודעה בה נאמר כי “באזורנו אין שינוי בהנחיות התגוננות פיקוד העורף. כלל האירועים הקהילתיים ביישוב מתקיימים כסדרם, באם יהיה שינוי במצב או בהנחיות, נעדכן בהתאם. חשוב להמשיך ולהתעדכן בערוצי התקשורת ובפלטפורמות המידע של פיקוד העורף. שימו לב! בהישמע אזעקת אמת, יש להגיע למרחב מוגן בתוך דקה וחצי (90 שניות) ולפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף, אשר הוכחו כמצילות חיים”.
המועצה האזורית עמק חפר עדכנה כי “בעקבות המצב הביטחוני, הבוקר נערכה הערכת מצב בהשתתפות מנהלות ומנהלי מכלולי החירום במרכז ההפעלה החדש במועצה. המועצה, על כל מנהליה ומכלוליה, נערכה רבות בחודשים האחרונים לתרחישי החירום השונים”.

ביממה האחרונה השתתף מנכ״ל מד״א אלי בין בתרגיל חירום של מד”א לקראת הסלמה ובחן את מוכנות הצוותים: ״מגן דוד אדום סיים כעת שלושה ימים בהם גויסה יחידת התגבור של מגן דוד אדום והצוותים שפועלים בשוטף כדי לתת מענה לשלל אירועים. התרגיל הזה נתן את הכלים האמיתיים לאנשי מגן דוד אדום להתמודדות ומתן מענה לתרחישים בזמן אמת.

“התרגול נוהל בשילוב עם כוחות משטרה, פיקוד העורף, כבאות והצלה לישראל, כיתות הכוננות שותפינו לפרוייקט מגן ואנשי מד״א שהתגייסו כולם לשלושה ימים של תרגול לתפעול אירועים מאוד מורכבים. מגן דוד אדום הפעיל בימים האחרונים אמצעים מאוד מיוחדים כולל בזמן היעדר תשתיות ואמצעים ממוחשבים. מגן דוד אדום דואג במיוחד בימים אלו להכין את עצמו לכל תרחיש שעלול לבוא על מנת לדאוג לביטחונם הרפואי של אזרחי מדינת ישראל״.

עקוב
Notify of
guest
1 .
Inline Feedbacks
View all comments
אילן
אילן
01/08/2024 21:34

פיקוד העורף לא שינה את ההנחיות ואתם כותבים שכולם בכוננות גדולה….

דילוג לתוכן