פרסום ראשון: לאחר שנים ארוכות בהן רשת ‘אורט’ הפעילה את תיכון בנימינה (שלימים היה מוכר בעיקר כ-‘אורט בנימינה’), במכרז שהתקיים לאחרונה ותוצאותיו פורסמו בסוף השבוע האחרון, נודע כי ‘אורט’ לא תמשיך לנהל את מתחם החינוך החל משנת הלימודים הבאה. מי שזכתה במכרז היא רשת ‘עתיד’.
לפני מספר שנים הוציא משרד החינוך הוראה המחייבת את כל הרשויות המקומיות בארץ לערוך התקשרויות לניהול והפעלת מוסדות החינוך על-יסודיים שאינם בניהול עירוני, בדרך של מכרז פומבי, וזאת לא יאוחר מתחילת שנת הלימודים תשפ”א, משמע, סוף השנה הנוכחית.
בהתאם לכך, פרסמה בתחילת חודש מרץ 2020 המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה מכרז, ואליו נגשו רשתות החינוך הגדולות- רשת “עמל”, רשת “אורט” ורשת “עתיד”.
הבוקר (3.5) נשלח מייל אל חברי ועדת החינוך של בנימינה ובו נכתב שביום חמישי התקיימה וועדת המכרזים ושרשת “עתיד” היא הרשת שזכתה במכרז.
מעיון באתר האינטרנט של רשת החינוך “עתיד” עולה כי לרשת בתי ספר שונים בכל רחבי הארץ. בין המקומות נמצאים גן יבנה, לוד, קריית מוצקין, ירושלים, ראש העין, כפר קרע, אשקלון, פרדיס, דימונה, חיפה ועוד.
על פי התכנון נכון לימים אלה, ההעברת הבעלות בין ‘אורט’ ל’עתיד’ תעשה בהדרגה עד ל-31.8.2020, כאשר אורט תהיה אחראית גם על הכנת שנת הלימודים הבאה. בתוכנית ההעברה יידונו נושאים שונים וכמובן נושא כוח האדם וצוות ההוראה, המורים ואנשי בית הספר.
כזכור, רק החודש פרסמה המועצה המקומית הודעה כי היא גייסה סכום של 12 מיליון שקלים לשיפוץ נחרב במתחם בית הספר התיכון אורט בנימינה.בין היתר מדובר בסכום שימש לשיפוץ כללי ובינוי 20 כיתות נוספות בבית הספר.
ראש המועצה איתי ויסברג, אמר כי “במסגרת ההליך המכרזי הוקמה ועדה המקצועית שקיימה ראיונות ישירים מול מנהלי כל רשת, ניקדה את ההצעות השונות והגישה את המלצתה. לאחר בחינת כל המתמודדים במרכז עלה כי רשת “עתיד” השיגה את הניקוד הכולל הגבוה ביותר. התרשמתי שרשת עתיד ראויה ביותר, רואה בבית הספר שלנו דגל לפעילותה, מתכוונת לגבות זאת בהשקעת משאבים רבים. אנו מודים למנהלי רשת אורט על התרומה המשמעותית שתרמו לחינוך במושבות במהלך עשרות שנים.
מנהלת אגף חק”ר, מוניק ווקנין, הוסיפה: “רשת אורט ניהלה את ביה”ס מזה כחמישים שנה, הנהלת הרשת היתה שותפה לעשייה החינוכית, ועל כך תודתי הגדולה לכל מי שהיה שותף לאורך כל הדרך. אנו יוצאים לדרך חדשה, דרך של שותפים חדשים “רשת עתיד” יחדיו נמשיך ונוביל את העשייה הערכית, החברתית והלימודית, בהתאם לתהליך אותו אנו עוברים ביישוב: פיתוח תוכנית חינוכית על הרצף האורכי והרוחבי של מערכת החינוך, תוכנית חינוכית המשלבת את הקהילה והמרחב היישובי כמרחב למידה, תוכנית המחברת את החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי”.