מגדלור ניוז

‏בתיק שהתנהל לאחרונה בבית המשפט המחוזי בחיפה, נפסקו לצעיר שנפצע קשה בתאונת דרכים ליד חוף הים בקיסריה פיצוי של 4.3 מיליון שקל. התאונה אירעה כשהצעיר נסע במכונית בה נהג חברו, והרכב הלא מבוטח התנגש במעקה בטיחות. על אף ניסיונו של הנהג להתנער מאחריות בטענה כי התובע ידע שהמכונית נלקחה ללא רשות, דחתה השופטת עדי חן-ברק טענה זו על סמך הראיות שהוצגו. השופטת קבעה כי התובע זכאי לפיצוי בגין הפגיעות שנגרמו לו בתאונה. כך מפרסם האתר “פסק דין”.

התאונה התרחשה ביוני 2019, כאשר כמה חברים מהצפון יצאו לחופשת קיץ בחוף הים של קיסריה. הם השתמשו בשני כלי רכב, אחד החברים נהג באחד מכלי הרכב ולידו ישב חבר נוסף, בן 23.

בתום הזמן המהנה שלהם ותוך כדי נסיעה חזרה הביתה, בסביבות השעה 19:00, ניסה הנהג לעקוף את הרכב השני בצד ימין. לרוע המזל, הוא איבד שליטה על המכונית והתנגש במעקה ברזל בעוצמה רבה.

הנוסע הצעיר שיש ליד נפגע בחלקים שונים בגופו בגלל התאונה. הוא פונה לבית החולים רמב”ם במסוק והרופאים גילו שיש לו פגיעה מוחית וכן שברים בעצמות הפנים. הצעיר נזקק לניתוח ותפרים עקב הפגיעות הקשות.

האקוודוקט בקיסריה || צילומי ארכיון להמחשה בלבד: איתי טטרו ומועצת חוף הכרמל

שנתיים לאחר מכן נאלץ הפצוע לפנות שוב לבית החולים, אך הפעם היה זה מרכז לבריאות הנפש. הוא אובחן כסובל מהפרעה פסיכוטית. זו הייתה תקופה מאוד קשה עבורו, ובשלב מסוים, הוא אפילו ניסה לבלוע כדורים ולהזיק לעצמו.

‏מכיוון שהרכב המעורב בתאונה לא היה מבוטח, נאלץ הנפגע להגיש תביעת פיצויים נגד חברו הנהג. ‏בתגובה לתביעה טען הנהג כי מדובר בעצם ברכב של אחיו וכי הוא לקח אותו ללא רשות. לדברי הנהג, הפצוע ידע כי הם נסעו ברכב ללא רשות אך בכל זאת בחר ללכת עמו. הנהג טען כי סעיף בחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים פוטר אותו מתשלום פיצויים בנסיבות אלה.

ואולם, השופטת חן-ברק סברה כי ישנן סתירות בגרסתו של הנהג כמו למשל הודאתו כי נהג ברכבו שלו בכתב אישום אחר בתיק תעבורה.

ראיה חשובה נוספת שסתרה את טענת הנהג הייתה שיחה מוקלטת בינו לבין הפצוע לאחר שהפצוע שוחרר מבית לוינשטיין. בשיחה הזכיר הנהג שהם היו צריכים להקשיב לאחיו, שהיה כביכול הבעלים של הרכב. בתגובה מסר הפצוע בספונטניות כי אינו זוכר שראה את האח ביום האירוע.

‏השופטת ציינה כי במהלך השיחה לא היה כל אזכור או אינדיקציה לכך שהנפגע ידע שהנהג לקח את הרכב ללא רשות הבעלים. על סמך כך הגיע השופט למסקנה כי לא הוכח כי הנפגע היה מודע לשימוש הבלתי מורשה ברכב, ולפיכך, הוא זכאי לפיצויים על פי חוק.

‏לגבי גובה הפיצוי קבע השופט כי הוא צריך להיות 4.3 מיליון שקלים. סכום זה מביא בחשבון את הפסדי השכר שהצעיר סבל וימשיך לסבול בעתיד, בהתחשב בכך שהוא בתחילת חייו. עוד קבעה השופטת כי יש לקזז מסכום זה כל קצבאות ביטוח לאומי ותשלומים קודמים ששולמו לנפגע. בנוסף, סכום הפיצוי נטו יכלול שכר טרחת עורך דין וכן הוצאות משפט.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן