לאחר הידיעות השבוע כי העיר נתניה תחובר לצירי הסעת המונים של הרכבת הקלה ולרשת המטרו המתוכננת, נודע כי ישנו תכנון עתידי להמשיך את הקו גם עד למטרופולין חדרה, כך שגם תושבי חדרה והסביבה ייהנו מהרכבת הקלה שנוסעת עד המרכז והשפלה.

צירי התחבורה החדשים ישדרגו את מפת התחבורה בנתניה והאזור ויאפשרו המשך פיתוח העיר והתניידות מיטבית בין ערי המטרופולין תל אביב ונתניה.

השבוע נודע כי פרויקט חיבור הרכבת הקלה לשרון הצפוני יוצא לדרך ביוזמת ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר, משרד התחבורה ובביצוע של חברת נתיבי איילון, נתניה תחובר לשני צירים של מערכת תחבורה עתירת נוסעים להרצליה וכפר סבא (רכבת קלה) ולרשת המטרו המתוכננת.

הרכבת הקלה של גוש דן, מכילה שני קרונות מחוברים, באורך כולל של 70 מ’, וברוחב של 2.65 מ’. רכבת כזו מכילה בנינוחות כ-450 נוסעים, כאשר חלק מהמרחב מוקדש למושבים קבועים, וחלקו מאפשר עמידה נוחה עם ידיות אחיזה רבות, לצד מושבים מתקפלים. הקרונות נגישים לכסאות גלגלים ולעגלות ילדים, ובנוסף אפשר למצוא בהם תאורת לד מתקדמת, רשת Wi-Fi ומסכי מידע.

הרכבת הקלה בישראל | צילום נת”ע

כאמור, שרת התחבורה מירי רגב נענתה לבקשתה של ראש עיריית נתניה לנוכח הגידול הצפוי במספר התושבים בעיר. כאמור, בהמשך לחיבור נתניה, תעשה חשיבה על הרחבת הקווים גם לחדרה והאזור.

ארז טל, מהנדס העיר נתניה אמר השבוע כי “ישנה חשיבות רבה לשילוב מערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע”ן) בנתניה אשר תאפשר מימושן של היקפי יחידות הדיור המתוכננות במסגרת ההתחדשות העירונית הנרחבת בנתניה ובמסגרת השכונות החדשות.

“נוסף על כך יש לזכור כי העיר מהווה אזור תעסוקה מטרופוליני הגדול בארץ המהווה תשתית תעסוקתית לעיר ולמרחב כולו ואזור זה נדרש לפתרונות תחבורה מתקדמים”.

בתחילת 2022, התקיים סיור עירוני של צמרת עיריית חדרה במרכז הניסויים הלאומי לתחבורה חכמה באשדוד, במטרה לבחון את ה’רכבת על גלגלים’, פיתוח חדשני שצפוי לחולל מהפיכה של ממש בתחום התחבורה הציבורית. המרכז הוא בניהולה של חברת נתיבי איילון, בו נבחנים אמצעי התחבורה המתקדמים בעולם לפני שהם עולים על כבישי ישראל.

כלי הרכב שנבחן אז הוא למעשה רכבת חשמלית, המציעה את כל יתרונותיה של הרכבת הקלה- קיבולת נוסעים גבוהה המאפשרת זמינות ונגישות לאלפי נוסעים בעיר ונסיעה שקטה, מהירה ובטוחה, ללא הצורך בעבודות התשתית המורכבות והיקרות של הרכבת הקלה, כגון מסילות ייעודיות ופריסת תשתית חשמלית. נכון להיום, לא יצא פרויקט זה אל הפועל.

עוד קודם לכן, ב-2016, התקיים דיון בעיריית חדרה על אפשרות לשלב בעבודות העתידיות להרחבת תשתיות נתיבי התחבורה הציבורית בחדרה גם רכבת קלה שתחבר בין בית אליעזר למערב העיר. גם נושא זה ייבחן על-ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית על היבטיו השונים.

.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן