מגדלור ניוז


מאת: מערכת האתר | 8.8.24 | 11:22

עדכון ראשון: 5.8.24 | 19:55

סנ”צ עמית פולק | צילום ארכיון: דוברות המשטרה

התפתחות בפרשת מפקד תחנת משטרת חדרה סנ”צ עמית פולק לאחר שחיפוש בביתו עורר סערה – האשמות ואת תגובת מח”ש: אמש בשעה 21:00, חוקרי מח”ש הגיעו לביתו של סנ”צ עמית פולק, מפקד תחנת חדרה, בכדי לבצע חיפוש בביתו וזאת לאחר שנחקר באזהרה בחשד לעבירות של שימוש לרעה בכוח המשרה, תקיפה ושיבוש הליכי חקירה. בין היתר, הטלפון הנייד שלו הוחרם על ידי החוקרים.

באי כוחו של פולק האשימו את מח”ש ב”ירידה למגרש הפוליטי” וטענו כי “כל חטאו של הקצין היה ביצוע תפקידו כמצופה”. הם תיארו את החיפוש בביתו בשעה מאוחרת כ”התנהלות כלפי חבר בארגון פשיעה ולא כלפי שוטר מצטיין, העירו את ילדיו וגרמו לבהלה”.
בתגובה, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, גיבה את פולק והצהיר כי “מח”ש לא יהלכו אימים על שוטרים”.

ממח”ש נמסר: “במענה לפניות כתבים, הרינו לציין כי הפרטים המובאים בהודעת בא כוחו של סנ״צ פולק אינם מדויקים. מפאת העובדה כי התיק עודנו מצוי בעיצומה של חקירה מתנהלת, לא נוכל להתייחס בעת הזאת לטענות המובאות בהודעה”.

עוד קודם לכן השבוע (5.8) , מח”ש חקרה באזהרה את סנ״צ פולק.
על פי החשד, עצר סנ״צ פולק, יחד עם שוטרים נוספים, ללא סמכות ותוך שימוש באלימות, מספר אזרחים אשר הציבו על גבי משאית מיצג בדמות דגם של טנק, וזאת לקראת הפגנה שאמורה הייתה להתקיים באותו ערב סמוך לבית ראש הממשלה בקיסריה.

על פי עדותו של המפגין, שמי עטר, ב-13 באפריל הגיעו כ-10 חברים מהארגון לביתו בקיסריה, וביחד איתם משאית שנשאה מיצג של טנק מקרטון – סמל המחאה המוכר של הארגון. כעבור זמן קצר הגיע שוטר ממשטרת חדרה, שהזעיק את סנ”צ פולק, ובעקבותיו הגיעו כוחות משטרה גדולים שהקיפו את ביתו.

 

לדברי עטר, פולק איים על הנהג להזיז את המשאית או שיעצרו אותו. כשהנהג לא עשה כן, פרצו לדבריו “שערי גיהינום” – כוחות המשטרה תקפו אותו באלימות קשה, הכו אותו ועצרו אותו בכוח רב תוך שימוש בלתי נדרש באמצעי ריסון – הכל ללא הצדקה ובניגוד לחוק, כפי שטען.
החקירה נמשכת.

בתוך כך, האתר מעריב מפרסם כי הידיעה על חקירתו באזהרה במח”ש של סנ”צ פולק, הובילה בין היתר לתגובות המופנות לעבר מפקד מחוז חוף, ניצב דני לוי, ששמו עלה לאחרונה כמועמד למפכ”לות מטעם השר איתמר בן גביר.

השר לביטחון לאומי בן גביר בתגובה להודעת מח”ש על חקירת מפקד משטרת חדרה: “מח”ש עושה הכל כדי לנסות להרתיע קציני משטרה מלמלא את עבודתם. הגיע הזמן שמח”ש תהפוך לגוף עצמאי שאינו כפוף לצמד הפוליטי בהרב מיארה ואיסמן. סגן-ניצב פולק הוא קצין משטרה מצטיין, ואני נותן לו ולשוטריו גיבוי מלא”.

עקוב
Notify of
guest
5 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
08/08/2024 11:50

אם לא מח”ש יהלך אימים על השוטרים אז מי? יא אהבל

דילוג לתוכן