מגדלור ניוז


מערכת מגדלור ניוז  |  6.8.24  |  17:45

החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון  החלה בביצוע שלב ב’ בפרויקט הגנת המצוק בנתניה בחלקו הדרומי. טקס תחילת העבודות התקיים ב-6.8.24 במעמד השרה להגנת הסביבה, עידית סילמן, ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, מנכ”ל החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון, אילן לביא, מנכ”ל המשרד להגנת הסביבה, אסף יזדי, ומנכ”ל העירייה, יורם כהן.

העבודות, בהשקעה כספית כוללת של כ-100 מיליון ש”ח, יכללו: בנייה של 6 שוברי גלים בקטע החוף שבין חוף לגון מדרום למלון איילנד מצפון, בהמשך ל-6 שוברי הגלים שכבר הוקמו מצפון להם, והזנת חול בחופים בהיקף של כ-250 אלף מ”ק על מנת להרחיב את החופים לתועלת הציבור ובד בבד להרחיק את גלי הים משפת המצוק על רקע משבר האקלים ועליית מפלס הים. שוברי הגלים יספקו הגנה ימית משמעותית ובסיום הפרויקט יזכה הציבור לתוספת שטחי חוף בהיקף של למעלה מ-30 דונמים בנוסף ל-30 הדונמים שכבר התווספו בחלק הצפוני. העבודות צפויות  להסתיים בעוד כשנתיים (יוני 2026).

למען בטיחות הציבור: חל איסור מוחלט להיכנס לתחומי השטח בו יבוצעו עבודות הזנת החול והקמת שוברי הגלים. על כן המעבר והשהייה בקטע החוף שבין חוף לגון לחוף סירונית יישארו סגורים עד לסיום העבודות.

ההגנה על המצוק בנתניה הינו פרויקט שוברי הגלים הגדול ביותר שמקודם בארץ, והוא כולל הקמה של 12 שוברי גלים מחוף סירונית דרומה עד לחוף לגון והזנת חול לצורך הרחבת רצועת החוף. הפרויקט שהחל באפריל 2021 מתפרש על פני כ-3.5 ק”מ של רצועת חוף. את תכנית ההגנה על המצוק החופי יזמה ומקדמת החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה ועיריית נתניה.

יש לציין כי במסגרת שלב א’, הקטע הצפוני של הפרויקט בין סירונית למעלית, הושקעו כ-100 מיליון ש”ח, שכללו הקמת 6 שוברי גלים והזנת חול בהיקף של 200 אלף מ”ק לצורך הרחבת החופים.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן