מגדלור ניוז

שנה ותשעה חודשים לאחר שהוגש נגד מטפל במעון "נווה נטוע" בחדרה על תקיפת חסר ישע הסובל מפיגור שכלי (בינוני – נמוך), בשילוב הפרעות התנהגות, בית משפט השלום בחדרה גזר את דינו של המטפל. המטפל, שוכרי אל סרגלי (35), הועמד באפריל 2021  לדין על ידי הפרקליטות בגין תקיפת חסר ישע בידי אחראי.

מדובר באירוע שהתרחש ב-9 באוגוסט 2019,  במעון "נוה נטוע" בחדרה, בו עבד הנאשם כמטפל האחראי על צרכיהם ושלומם של חסרי ישע אשר שהו באותה עת במעון, בהם א', אדם מבוגר שהיה אז בן 66 שנים, השוהה במעון מאז שנת 1970 וסובל מפיגור שכלי והפרעת התנהגות.

באותו יום סמוך לשעה 16:30 התפתח עימות פיזי בין חוסה א' לחוסה אחר, אשר שכב באותה עת על ספה בסלון המעון. א' עמד לצד הספה והשניים נאבקו ביניהם על כדור משחק. בשלב מסוים מעד א' לאחור ונפל על הרצפה עם הכדור בידיו, בעוד שהחוסה השני נותר שכוב על הספה.

הנאשם, אשר הבחין במאבק שהתפתח בין החוסים, ניגש אליהם, נטל את הכדור מידיו של חוסה א' ומיד לאחר מכן ניגש אל הספה, אחז בידו של החוסה האחר, ניסה להרימו ואז רכן לעברו וביצע עם ידו תנועה מאיימת. בהמשך, השליך הנאשם את הכדור בעוצמה לעבר הקיר שבצדו האחר של הסלון, הרים את החוסה האחר מהספה ובעשותו כן משך בידו ודחף אותו הצידה.

לאחר מכן, ניגש אל חוסה א' ששכב על הארץ בסמוך לספה ואז תפס אותו בכוח בידיו, הרימו מהרצפה והשליכו בעוצמה לעבר הספה. כתוצאה ממעשי הנאשם, פגע ראשו של חוסה א' במעקה שבצד הספה ונגרמו לו חבלה של ממש ודימום מראשו. החוסה א' פונה לבית החולים "הלל יפה" בחדרה, שם אובחן חתך עמוק בגודל של 5-6 ס"מ, ללא דימום, בראשו, שנסגר באמצעות סיכות ובנוסף לכך עבר בדיקת CT ראש ונמצאו אצלו המטומות.

לאחר הרשעתו של הנאשם, בעקבות בקשת סנגורו, הופנה הנאשם לשירות מבחן לקבלת תסקיר בעניינו, לפני גזירת עונשו. בין היתר עלה כי הנאשם ילד טול כרם, נעדר עבר פלילי, נשוי מזה כשנה ומתגורר בכפר זמר. במהלך השנים מאז סיים לימודי תואר ראשון בחינוך ותרגום השפה האנגלית בירדן ומאחר שלא הצליח להשתלב בעבודה בתחומים אלה, עבד הנאשם כמטפל בבתי חולים שיקומים, הוסטלים ובתי אבות ונכון לעת הזו הוא עובד כמטפל בבית האבות הסיעודי "גיל הזהב" בחדרה. בהתייחסותו לעבירה בה הורשע, הביע הנאשם צער וחרטה על מה שארע, גילה הבנה להשלכות האירוע ואף הביע אמפטיה כלפי החוסה שבו פגע.

במסגרת הטיעונים לעונש, הפרקליטות עתרה להטיל עליו מאסר בשליש התחתון של מתחם בין 12 ל-36 חודשי מאסר בפועל.
מנגד, סנגורו, עו"ד אשרף קטאווי, ביקש לאמץ את המלצת שירות המבחן להסתפק בהטלת עבודות לתועלת הציבור.

השופטת רקפת סגל מוהר, שלקחה בחשבון את עברו הנקי של הנאשם, העובדה שניהל הליך הוכחות מצידו באופן ממוקד ולא נדרשו חקירות מיותרות של עדי תביעה , החרטה שהביע על מעשיו, אמפתיה כלפי החוסה ונכונות שלו להשתלב בהליך טיפולי.
לאור כך, גזרה עליו השופטת 300 שעות של עבודות לתועלת הציבור, חצי שנת מאסר על תנאי, פיצוי לחוסה על סך 2,000 שקל וצו מבחן לשנה.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן