מגדלור ניוז

מעקה בטיחות הרוס בציר הצפוני של רחוב ביאליק באור עקיבא, בעקבות תאונה דרכים עצמית שהתרחשה במקום בסוף השבוע האחרון

 

מספר תאונות הדרכים העצמיות באור עקיבא במגמה מטרידה של עלייה: בשנה האחרונה מתגברות העדויות בכבישי העיר על תאונות עצמיות של כלי רכב פרטיים, סמוך לכיכרות או צמתים או באזורים בהם לא קיימים אמצעי בטיחות להאטת הנסיעה או פסי האטה. 

ביום חמישי האחרון (25.7) התרחשה תאונת דרכים עצמית בטיילת ביאליק, סמוך לכיכר ביאליק-הר הצופים. ניידת שיטור עירוני הגיעה למקום, והנתיב מצפון לדרום היה חסום בחלקו. מעקה הבטיחות במקום ניזוק לגמרי ולרכב עצמו נגרם נזק.

לאורך כל ציר ביאליק ישנם פסי האטה אלא שבציר הצפוני ביותר, עליו נהגי רכב מבצעים נהיגה במהירות מופרזת בעיקר בשעות הלילה, אין פסי האטה.

ברחוב ביאליק התרחשו תאונות עצמיות בשנים האחרונות – כאשר נהגי רכב איבדו שליטה על רכביהם, ככל הנראה כתוצאה של מהירות מופרזת, סמוך לצומת ביאליק-רוטשילד, ובכיוון ההפוך נהגים שנסעו במהירות לצומת, עלו על המדרכה ואיבדו שליטה על רכבם. תאונות נוספות התרחשו על כיכרות ברחבי העיר, בשד’ שידלובסקי וסמוך למחלף אור עקיבא.

על פי עמותת “אור ירוק”, אוכלוסיית הנהגים הצעירים בולטת בהיפגעותה כמו גם במעורבותה בתאונות. 14.2% מכלל המורשים לנהוג בישראל הם נהגים צעירים עד גיל 24, אך חלקם בהרוגי תאונות הדרכים בשנת 2020 נאמד בשיעור של 15.7% וזאת למרות הסגרים הארוכים שהאוכלוסייה הייתה נתונה בהם.

מעורבותם של נהגים צעירים בתאונות דרכים מהווה בעיה בישראל, כמו במדינות רבות אחרות. הסיבות המרכזיות להיפגעות ולמעורבות הגבוהה שלהם מצביעות על חוסר הניסיון והיעדר יכולת לקרוא את מפת הסכנות שבכביש כגורמים המרכזיים. לצד זאת, עודף בטחון עצמי, לחץ חברתי ונהיגה מרובה בשעות הלילה, לאחר שתיית אלכוהול ובעייפות, מגדילים את הסיכון למעורבות בתאונות דרכים ומגבירים את חומרת הפגיעה.

עקוב
Notify of
guest
1 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
29/07/2024 21:06

זה מה שקורה כשאין אכיפה.אכיפה ואכיפה.
יעקב אדרי והצוות המהולל שלו לא יכלו לחשוב מחוץ הקופסא ויצרו כביש מהיר נוסף במקביל לכביש החוף.
כמה עצוב שחבורת לא מוצלחים מחליטים החלטות גרועות ואנחנו התושבים צריכים להתמודד עם זה שנים קדימה.
אין שום הגיון לעשות כביש כזה בביאליק. יותר הגיוני לעשות ירידה מכביש החוף בכיכר של שז״ר מכיוון שרוב הנוסעים ממשיכים לבנימינה ולגסר

דילוג לתוכן