דיווחי מגדלור ניוז | 05.11.2024 | 09:30
עדכון ראשון: 29.7.2024
מכת תאונות הדרכים העצמיות באור עקיבא נמשכת: הבוקר (שלישי, 5.11) נצפה רכב בכיכר מחלף אור עקיבא, מכיוון דרום לצפון, שעלה על הכיכר התנגש בעץ דקל והפיל אותו. נהג הרכב ככל הנראה איבד שליטה על רכבו ועלה על הכיכר. לא דווח על נפגעים.
“המחלף הפך לסכנת חיים מיידית”, ציין תושב העיר המעורה בפרטים. “בוועדת התמרור בעירייה אישרו להציב שני פסי האטה לפני המחלף, אך נתיבי ישראל מונעים בינתיים את המהלך.
“בנוסף, בירידה מהמחלף מדום לצפון, בפנייה ימינה הגובלת עם פארק נוף ים, יש מעבר חצייה. לרכבים שבאים במהירות אין שדה ראייה ותמיד נשמעות בלימות חירום במהלך היום וכמעט תאונת דרכים טראגית. יש שם המון ילדים שחוצים במהלך היום, ולא מעט מקרים של בלימות חירום. חייבים להתריע ולהעלות את זה בפני העירייה והגורמים הרלבנטיים כדי שאסון לא יקרה”,
ב-31.10.2024 דיווחנו על תאונת דרכים עצמית נוספת שאירעה ברחוב ביאליק: סימנים על הכביש ועל המדרכה מעידים כי נהג או נהגת רכב איבדו שליטה על רכבם, התנגשו במעקה בטיחות ועלו על המדרכה מספר מטרים.
התאונה אירעה ברחוב ביאליק פינת הרצל. למעקה הבטיחות נגרם נזק, ועל שטח עפר בסמוך למדרכה נותרה נורת רכב ומספר חלקי פח של רכב. בנוסף, סימנים על המדרכה מצביעים על סימני בלימה של גלגלים. התאונה לא דווחה ולכן ככל הנראה לא היו בה נפגעים.
רק לפני מספר שבועות פרסמנו כי מספר תאונות הדרכים העצמיות באור עקיבא במגמה מטרידה של עלייה: בשנה האחרונה מתגברות העדויות בכבישי העיר על תאונות עצמיות של כלי רכב פרטיים, סמוך לכיכרות או צמתים או באזורים בהם לא קיימים אמצעי בטיחות להאטת הנסיעה או פסי האטה.
ביום חמישי (25.7) התרחשה תאונת דרכים עצמית בטיילת ביאליק, סמוך לכיכר ביאליק-הר הצופים. ניידת שיטור עירוני הגיעה למקום, והנתיב מצפון לדרום היה חסום בחלקו. מעקה הבטיחות במקום ניזוק לגמרי ולרכב עצמו נגרם נזק.
לאורך כל ציר ביאליק ישנם פסי האטה אלא שבציר הצפוני ביותר, עליו נהגי רכב מבצעים נהיגה במהירות מופרזת בעיקר בשעות הלילה, אין פסי האטה.
ברחוב ביאליק התרחשו תאונות עצמיות בשנים האחרונות – כאשר נהגי רכב איבדו שליטה על רכביהם, ככל הנראה כתוצאה של מהירות מופרזת, סמוך לצומת ביאליק-רוטשילד, ובכיוון ההפוך נהגים שנסעו במהירות לצומת, עלו על המדרכה ואיבדו שליטה על רכבם. תאונות נוספות התרחשו על כיכרות ברחבי העיר, בשד’ שידלובסקי וסמוך למחלף אור עקיבא.
על פי עמותת “אור ירוק”, אוכלוסיית הנהגים הצעירים בולטת בהיפגעותה כמו גם במעורבותה בתאונות. 14.2% מכלל המורשים לנהוג בישראל הם נהגים צעירים עד גיל 24, אך חלקם בהרוגי תאונות הדרכים בשנת 2020 נאמד בשיעור של 15.7% וזאת למרות הסגרים הארוכים שהאוכלוסייה הייתה נתונה בהם.
מעורבותם של נהגים צעירים בתאונות דרכים מהווה בעיה בישראל, כמו במדינות רבות אחרות. הסיבות המרכזיות להיפגעות ולמעורבות הגבוהה שלהם מצביעות על חוסר הניסיון והיעדר יכולת לקרוא את מפת הסכנות שבכביש כגורמים המרכזיים. לצד זאת, עודף בטחון עצמי, לחץ חברתי ונהיגה מרובה בשעות הלילה, לאחר שתיית אלכוהול ובעייפות, מגדילים את הסיכון למעורבות בתאונות דרכים ומגבירים את חומרת הפגיעה.
זה מה שקורה כשאין אכיפה.אכיפה ואכיפה.
יעקב אדרי והצוות המהולל שלו לא יכלו לחשוב מחוץ הקופסא ויצרו כביש מהיר נוסף במקביל לכביש החוף.
כמה עצוב שחבורת לא מוצלחים מחליטים החלטות גרועות ואנחנו התושבים צריכים להתמודד עם זה שנים קדימה.
אין שום הגיון לעשות כביש כזה בביאליק. יותר הגיוני לעשות ירידה מכביש החוף בכיכר של שז״ר מכיוון שרוב הנוסעים ממשיכים לבנימינה ולגסר