מגדלור ניוז

המלחמה נגד ההתעללות בפעוטונים ובגני הילדים: בית משפט השלום בחדרה גזר מאסר על תנאי על עליזה אוחנונה (35), תושבת אור עקיבא, מטפלת במשפחתון בחדרה, שהורשעה בשלוש עבירות של תקיפת קטינים, בטווחי הגיל שבין 10 חודשים לשנתיים, שבהם טיפלה. עם זאת, נזק קונקרטי לפעוטות לא הוכח בכתב האישום.

על פי גזר הדין, ב-28.12.21, הפעוט א’ זחל לעבר כיסא שהיה בסמוך לשולחן, הזיז אותו ממקומו והניח עליו את ראשו. אוחנונה ניגשה אליו, דחפה בכוח את הכיסא כאשר א’ עדיין נשען עליו, וכן א’ הפעוט נהדף מהכיסא ונפל ארצה והחל לבכות. הנאשמת התעלמה מבכיו, סובבה במהירות ובכוח את הכיסא לעבר השולחן הסמוך והמשיכה בעיסוקיה.

באותו יום, כחצי שעה לאחר מכן, הפעוטות היו על מזרנים שהיו מונחים על רצפת הגן לקראת שנת צהרים, ופעוטות אחרים הסתובבו בחדר כאשר הנאשמת וסייעת נוספת עדיין מסתובבות ביניהם ומניחות על הריצפה מזרנים נוספים. בשלב מסוים אוחנונה ניגשה לפעוט שזהותו לא ידועה למאשימה, הרימה אותו בידיה כשגבו אליה והטיחה את גופו על המזרן כשהוא שכוב על בטנו.

יומיים לאחר מכן, באותו מקום ובסיטואציה דומה, הנאשמת קמה ממקומה סביב שולחן האוכל כשאחזה בידיה בשתי צלחות, ובאמצעות רגלה דחפה את גופו של פעוט שזהותו לא ידועה למאשימה, שעמד בדרכה. הפעוט נהדף לאחור ונפל על הריצפה והנאשמת המשיכה בעיסוקיה בגן.

התעללות בפעוטות, מצלמת אבטחה | להמחשה: ארכיון משטרה

בית המשפט קבע כי מדובר בעבירות מכוערות שפוגעות בעיקר בכבודם של הפעוטות ובאוטונומיה שלהם על גופם. נזק קונקרטי לא הוכח, אבל ברור שמדובר בהתנהגות מכוערת ופוגענית.

השופט אהוד קפלן ציין כי הנאשמת בחרה להודות בשלושה אירועים לאחר שבית המשפט צפה בכל הסרטונים שבידי הפרקליטות, בהסכמת הצדדים, והביע את דעתו שרק שלושה מהסרטונים משקפים עבירות, כנטען.

השופט סבר כי בנסיבות אלו מתחם הענישה נע בין מאסר על תנאי לחצי שנת עבודות שירות, ובשים לב להודאת הנאשמת, לעברה הנקי ולקיחת האחריות וכן לאור חלוף הזמן, יש לגזור עליה עונש צופה פני עתיד ובצידו פיצוי לקטין א’ באמצעות הוריו.
נוכח קביעות אלו, השופט גזר על הנאשמת שישה חודשי מאסר על תנאי ופיצוי בסך 5,000 שקלים לאחד מהקורבנות.

עקוב
Notify of
guest
3 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
29/06/2024 11:20

חחחח לזה קוראים עונש? בושה וחרפה!!! חצי שנה על תנאי וקנס 5000 ש”ח אבוי למדינת ישראל זה העונש על התעללות בפעוטות הורים תטפלו בילדים בבית לא לשלוח למעון! שהמעונות יהיו ריקים

דילוג לתוכן