מגדלור ניוז

חבר מועצת עיריית אור עקיבא רמי ראובן (סיעת הליכוד), אומר בימים האחרונים – על רקע הבעיות במחלקת הגבייה העירונית ותוכנית ההבראה, כי התריע מבעוד מועד כי המצב לא יביא לשיפור העיר – מה שאנו רואים בימים אלה הלכה למעשה, לטענתו.

“כחבר מועצה וחבר ועדת כספים, השתתף בישיבת ועדת כספים שלדבריו התנהלה באופן מביש. “במהלך הישיבה, העליתי שאלות בנוגע ליעד הגבייה שאינו ריאלי ועלול להשפיע על התנהלות הכספים של העירייה. בנוסף, נפגשתי עם בכירי הגזברות יחד עם חברו איציק פתיתו, אך גם שם לא קיבלתי תשובות מספקות, כשנאמר לנו שהתשובות נמצאות אצל ‘ההנהגה’ “.

ראובן ממשיך ואומר כי בישיבת המועצה, העלה את חששותיו מחוסר גבייה עקב יעדים לא ריאליים ושאל כיצד יתנהלו מול התושבים בנוגע לגבייה ה”היסטורית”, או כפי שתיאר – “היסטרית”. “ביקשתי שלא יעלו את הארנונה החריגה עקב המצב ויפעלו לשיקום אגף הגבייה והתחלת תהליך גבייה תקין ולא הגבייה הדורסנית – כפי שפועלים כעת ללא הצלחה רבה”.

ראובן הדגיש כי הוא תומך ב-100% גבייה, וטען שכך פעלו בעבר. עם זאת, דעתו לא התקבלה והמועצה הצביעה בניגוד לעמדתו. לטענתו, “התוצאות של החלטה זו כבר מורגשות. אני קורא לחברי המועצה לזכור שנבחרו למען הציבור ולא כ”אדוני הציבור”, ומבקש להפגין מנהיגות במקום להאשים ולהתלונן”.

בהמשך לדברים יש לציין כי בסוף חודש יוני שלח חבר המועצה איציק פתיתו (סיעת ‘לב’) מכתב אל הממונה על המחוז במשרד הפנים, אלי רגב, בו הוא מבקש ממנו להתערב בנושא העלאת הארנונה החריגה שאושרה ב-2024 בעיר.

פתיתו כתב כי “בתאריך 19.06.2024, התקיימה ישיבה שלא מן המניין במועצת העיר אור עקיבא, בה נדונה בקשה להעלאת צו הארנונה לשנת 2024. הבקשה כוללת העלאת תעריפי הארנונה בשיעור של 2.28% מעבר להעלאת החובה של 5% למגורים, ובשכונת אור-ים תעלה הארנונה ב-4.69% מעבר להעלאת החובה, סה”כ 7.5%.

“חברי המועצה, שאינם בהנהלה, הביעו חשש מההחלטה המהירה והציעו לקיים דיון מעמיק על תוכנית ההבראה שהוגשה. הם ביקשו להקפיא את העלאת צו הארנונה החריג ולאפשר הצגת תוכנית חליפית שתשקף התייעלות כלכלית משמעותית, מבלי לפגוע בתושבים.

“במהלך הישיבה, חברי המועצה ציינו כי ההחלטה התקבלה ללא הצגת תוכנית ההבראה המלאה וללא הסברים מספקים, והביעו חשש מהשפעות כלכליות נוספות על התושבים בעקבות העלאות אלו. “לצערנו ראש העיר אשר נתון בסד זמנים מצומצם ע”י משרד הפנים והתחייבויות קואליציוניות הכוללות בין היתר תשלום שכר לשני סגנים, ניצל את הרוב הדחוק שיש לו והעביר את ההחלטה.

“אנו פונים ומבקשים להפעיל את סמכותך ולהקפיא את העלאת צו הארנונה החריג ולאפשר לנו לשבת ולקיים דיון מעמיק ולאחריו להציג למחוז ולמשרד הפנים תוכנית חליפית שתשקף התייעלות משמעותית שכ”כ חיונית לעיר”.

עקוב
Notify of
guest
3 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
05/08/2024 07:12

חבורת גנבים

דילוג לתוכן