מגדלור ניוז


דיווחי מגדלור ניוז | 15.8.2024 | 19:01

עדכון ראשון: 14.8.2024 | 20:37

חתונה. צילום להמחשה, למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה צילום: PIXABAY

ד”ר מרוה מטאנס רופאת נפת חדרה, חתמה היום (ה׳, 15.8.2024) על ביטול צו הפסקה מנהלי לאולם אירועים ******* בחדרה, יממה לאחר שהוציאה את צו הסגירה המנהלי לאולם.

בביטול נכתב: “בתוקף סמכותי לפי סעיף 20 לחוק רישוי עסקים התשכ”ח 1968- )להלן “החוק”( אני מבטלת בזאת את צו ההפסקה המנהלי אשר הוצאתי בתאריך 14.08.2024 לעסק אולם אירועים ******* בחדרה, ואשר נמצא בבעלותך. אני מבטלת את הצו לאור ממצאי הביקורת החוזרת שנערכה בעסק שבנדון ביום 15.08.2024 ע”י מפקח בכיר לבריאות הסביבה בנפת חדרה. הביקורת נערכה לאחר קבלת התייחסותך המפורטת בכתב בעניין תיקון הליקויים שנצפו בביקורת הקודמת וסכנו את בריאות הציבור.

בביקורת הנ”ל נמצא כי תוקנו הליקויים המבניים, מדורי עבודה במטבח הותאמו לתכנית המאושרת ע”י משרד הבריאות, הושמד מזון לקוי, והעובדים קבלו הדרכה לתהליכי וכללי עבודה תקינים. בביקורת נמצא עוד כי כל הליקויים המהותיים אשר היוו עילה להוצאת הצו תוקנו ולכן הוסרה הסכנה לבריאות הציבור. מובהר כי עליכם להפעיל את האולם רק בהתאם לאישור ולרישיון העסק שניתן לעסק. בקרות נוספות בעסק יערכו בהתאם לשיקול דעתנו”.


14.8.24 || רופאת נפת חדרה במשרד הבריאות הוציאה צו סגירה מנהלי לאולם האירועים ******* בעיר, בעקבות ליקויים חמורים שנמצאו בביקורת תברואית שנערכה במקום. הצו, שהוצא על ידי ד”ר מרוה מטאנס, רופאת הנפה, אוסר על העסק לקיים את פעילותו באופן מיידי, כולל אירועים, הכנת מזון וכניסת אורחים.

הצו הוצא לאחר סדרת ביקורות שנערכו ב-1 וב-14 באוגוסט 2024, בהן נמצאו ליקויים מבניים ותהליכי עבודה לא תקינים, אשר מסכנים את בריאות הציבור. חלק מהליקויים היו חוזרים על עצמם מביקורות קודמות, דבר שהוביל את הרשות להפעיל אמצעים דרסטיים כדי להבטיח את בריאות הציבור.

“ביום 01.08.2024 נערכה ביקורת תברואית ע”י מפקח בכיר לבריאות הסביבה בלשכת הבריאות הנפתית חדרה. במהלך ביקורת זו נמצאו ליקויים מבניים ותהליכי עבודה לא תקינים המסכנים את בריאות הציבור, לציין שחלק מהליקויים הינם ליקויים החוזרים על עצמם מביקורות קודמות בעסק”, נכתב בצו.

במהלך שימוע שנערך ב-6 באוגוסט, הבעלים של האולם הצהיר על כוונתו לתקן את הליקויים עד לתאריך 9 באב, אך לאחר הביקורת החוזרת, הוחלט להוציא את צו הסגירה ללא הזדמנות לשימוע נוסף, אם יימצא כי הליקויים לא תוקנו.

בצו נכתב כי “לדוגמא נמצאו תהליכי עבודה לא תקינים: הצטלבויות בין סוגי מזון שונים, נמצאו הצטלבויות בין מזון גולמי, מזון בתהליך ומזון מוכן. כן נמצא בשר שהופשר והוקפא, וכן בשר שבושל והוקפא, נמצא מזון לא מכוסה, וכן נמצא מזון בטמפרטורה לא תקינה. כמו כן נמצא כי תשתית העסק לא תקינה. נמצא לכלוך, סימני רטיבות ומזיקים בחלקי העסק השונים”.

על פי החוק, מי שאינו מקיים את הצו עלול להיתקל בעונש מאסר של עד 18 חודשים. בנוסף, המשטרה הונחתה לנקוט באמצעים הדרושים כדי להבטיח את ציות להוראות הצו.

העסק יישאר סגור עד להודעה חדשה, כאשר הצו בתוקף למשך 30 יום, עם אפשרות להארכה על ידי בית המשפט.

עקוב
Notify of
guest
2 .
Inline Feedbacks
View all comments
שוקי
שוקי
16/08/2024 15:42

משרד הבריאות הזוי מבחינתם ירקות זה כמו רעל רק השאלה למה בסופר זה בסדר ובמסעדה זה צריך מחלקה סגורה לשטיפה מחלקה לחיתוך מקרר איחסון וכו

דילוג לתוכן