מגדלור ניוז


דיווחי מגדלור ניוז  |  17.8.24  |  19:04


מקלט ברחוב האירוס אור עקיבא | צילום: פרטי, רשתות חברתיות

תושבי שכונת אורות באור עקיבא מביעים דאגה לגבי מוכנות המקלטים בשכונתם לשעת חירום. לאור המצב הביטחוני המתוח, עלתה שאלה בקרב התושבים לגבי נגישות המקלטים וזמינותם במקרה של אזעקה.

לפי עדויות התושבים, חלק מהמקלטים בשכונה נעולים כמו המקלט המוכר ברחוב האירוס, והמפתחות נמצאים בידי אדם אחראי שלא תמיד זמין – לטענתם. “באירוע קודם, כאשר נשמעה אזעקה, לא היה מי שיפתח את המקלטים עבור התושבים”, ציינה אחת התושבות.

התושבים מדגישים כי בתקופת החופש הגדול, כאשר ילדים רבים נשארים לבד בבית בזמן שהוריהם עובדים, חשוב במיוחד שהמקלטים יהיו פתוחים ומוכנים לשימוש מיידי.

“אנו קוראים לעירייה לפתוח את המקלטים באופן קבוע ולהבטיח שהם מאובזרים כראוי לשעת חירום”. התושבים פנו למוקד העירוני ולגורמים רלוונטיים נוספים כדי לקבל מענה ופתרון למצב.

התלונות מוכרות בעיריית אור עקיבא שאומרת באופן רישמי כי כמעט כל המקלטים הציבוריים פתוחים בעת חירום מבעוד מועד. “מספר מקלטים קטן, המוגדרים דו-תכליתיים, ומשמשים לעוד פעילות בשוטף ובהם ציוד יקר ערך, נותרים סגורים אך עם מחזיק מפתח שזמין בעת חירום לפתוח את המקלט. גם אחראי המקלטים העירוני דניאל יבדייב, מחזיק בכל המפתחות של כלל המקלטים וזמין למקרי חירום בפתיחתם”.

יודעים היכן המרחבים המוגנים שלכם ברחבי העיר או המושבה? באתרי הרשויות המקומיות באזור חדרה
יש לרוב את רשימת המקלטים הציבוריים – שכדאי להכיר:

חדרה אור עקיבא פרדס חנה-כרכור  בנימינה-גבעת עדה זכרון יעקב

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן