מגדלור ניוז


דיווחי מגדלור ניוז  |  19.8.24  |  09:03

בימים האחרונים קיבלו תושבי רחוב גרינבוים מכתבים מרכבת ישראל המודיעים על הפקעת דרך כחלק מהעבודות המתבצעות במסגרת תוכנית תת”ל 65. תוכנית זו, המתבצעת על ידי רכבת ישראל, כוללת שינויים תשתיתיים משמעותיים באזור חדרה והסביבה, והעלתה חששות בנוגע להפקעת שטחים בהם גרים תושבי הרחוב.

בעקבות המכתבים שקיבלו תושבי הרחוב, כינס ראש העיר ניר בן חיים בדחיפות את מנכ”לית העירייה, זיוה הימברג, ואת מהנדס העיר, נדב הדר, על מנת לעמוד מקרוב אחר ההפקעות שיוצרת התוכנית בתחומי העיר ולטפל בנושא במהירות ובמקצועיות.

לאחר בירור מעמיק מול גורמי המקצוע ברכבת ישראל, הובהר כי ההפקעה המדוברת אינה מתייחסת לשטחים בהם גרים התושבים, והסימון שנעשה מתייחס אך ורק לדרך הקיימת במטרה להסדיר אותה במסגרת התוכנית.

תת”ל 65 (תוכנית תשתיות לאומיות 65) היא פרויקט רחב היקף שמטרתו להרחיב ולשדרג את רשת הרכבות הארצית של ישראל ולהקל על העומס התחבורתי בין אזורי הפריפריה למרכז הארץ.

ראש עיריית חדרה ניר בן חיים

במסגרת התוכנית מתבצעות עבודות הכוללות הוספת מסילות, שדרוג תחנות ושיפור התשתיות הקיימות. הפרויקט כולל גם הסדרה של רחוב גרינבוים, דבר שעורר דאגה מובנת בקרב התושבים.

מהעירייה הדגישו כי ימשיכו לעמוד על המשמר ולהבטיח שהדרך תישאר כפי שהיא לוודא שכל שינוי שמתבצע במסגרת תת”ל 65 ייעשה תוך שמירה על זכויות התושבים והבטחת איכות החיים שלהם. כמו כן, יישלח נציג בכיר מאגף ההנדסה למפגש התושבים עם נציגי הרכבת שיתקיים ביום שלישי הקרוב.

עקוב
Notify of
guest
3 .
Inline Feedbacks
View all comments
מורן
מורן
20/08/2024 10:02

עוד ראש עיר בדיחה

דילוג לתוכן