מגדלור ניוז

______________________________________
דיווחי מגדלור ניוז  |  25.8.24  |  20:47
______________________________________

ח”כ יוסף טייב. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

בצעד דרמטי, ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת לא אישרה את תשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה (תשפ”ה). משמעות ההחלטה, שהתקבלה בסוף השבוע האחרון, היא כי לא ניתן יהיה לגבות מההורים תשלומים כלשהם, למעט עבור ביטוח תאונות אישיות.

יו”ר הוועדה, ח”כ יוסף טייב, הסביר את ההחלטה: “ועדת החינוך בראשותי לא תהיה חותמת גומי לאישור תשלומי הורים בגובה של אלפי שקלים בשנה. עד שמשרד האוצר לא יכניס את היד לכיס או שמשרד החינוך ימצא מקור תקציבי אחר, הוועדה לא תאשר את התעריפים המוצעים.”

ההחלטה מגיעה בעקבות אולטימטום שהציב טייב למשרד החינוך בחודש מאי, בו דרש תוכנית לירידה הדרגתית בתשלומי ההורים עד לביטולם המוחלט. לדברי טייב, משרד החינוך לא הציג תוכנית כזו במועד שנקבע.

הנהגת ההורים הארצית בירכה על ההחלטה, וקראה להמשך עמידה נחרצת בנושא. “זה שנים רבות אנו שומעים הבטחות והצהרות על תוכניות להפחתה עד לביטול תשלומי ההורים, ובכל זאת, מדי שנה אישרו ועדות החינוך של הכנסת את עול תשלומי ההורים,” נמסר מטעם ההנהגה.

ההחלטה צפויה להשפיע משמעותית על מערכת החינוך ועל הורי התלמידים ברחבי הארץ. נותר לראות כיצד יגיבו משרד החינוך ומשרד האוצר לצעד זה, ואיך תיפתר סוגיית המימון לפעילויות החינוכיות הנוספות בבתי הספר – ביניהם טיולים, מסיבות ואירועים נוספים.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן