מגדלור ניוז

העיר שנפגעים בה הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים לכל אלף תושבים היא בת ים, יותר מכל עיר אחרת בארץ, כך עולה מבדיקה שערכה עמותת אור ירוק לרגל שבוע הבטיחות בדרכים. ניתוח נתוני היפגעות הולכי הרגל נעשה על פני שלוש השנים האחרונות (2018-2020) לכל אלף תושבים, בערים מעל 50 אלף תושבים.

בחדרה נפגעו 166 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות (2018-2020) – 1.71 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים. חדרה מדורגת במקום החמישי במסוכנות להולכי רגל.

בבת ים נפגעו 314 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות – 2.43 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בהשוואה לכל אלף תושבים. תל אביב-יפו נמצאת במקום השני עם 1,074 הולכי רגל נפגעים בשלוש השנים האחרונות – 2.33 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים.

עפולה במקום השלישי המפוקפק עם 102 הולכי רגל שנפגעו בשלוש השנים האחרונות – 1.88 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים. רמת גן במקום הרביעי עם 283 הולכי רגל נפגעים בשלוש השנים האחרונות – 1.73 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים וחדרה סוגרת את החמישייה הראשונה והלא מכובדת עם 166 הולכי רגל נפגעים בשלוש השנים האחרונות – 1.71 הולכי רגל נפגעים לכל אלף תושבים.

בירושלים, העיר המאוכלסת ביותר, נפגעו 1,039 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות (במקום השני אחרי תל אביב-יפו) אבל בהשוואה לכל אלף תושבים נמצאת בירת ישראל במקום ה-17 בהיפגעות הולכי רגל בתאונות דרכים עם 1.11 נפגעים לאלף תושבים.

בחינת הערים מהחברה הערבית מעלה כי ברהט (מקום 31) נפגעו 47 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות – 0.66 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים. באום אל פאחם (מקום 32) נפגעו 26 הולכי רגל בשלוש השנים האחרונות  – 0.46 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים. בנצרת, העיר הערבית הגדולה בישראל, נפגעו 22 הולכי רגל בתאונות דרכים בשלוש השנים האחרונות – 0.28 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף תושבים, הכי מעט מהערים הגדולות.

יצוין כי תל אביב-יפו מרכזת אליה בכל יום הרבה יוממים ולכן מספר הולכי הרגל בה גבוה בהשוואה לערים האחרות.

ארז קיטה מנכ”ל עמותת אור ירוק, אומר: “הולכי רגל הם אוכלוסייה פגיעה במיוחד. אין להם שלדת הגנה או כריות אוויר שיגנו עליהם כמו בכלי הרכב.

“ולכן, האחריות לבטיחותם של הולכי הרגל מוטלת על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ובעיקר על ראשי הרשויות והערים, הם יודעים היטב איפה נפגעים הולכי הרגל ומהן נקודות התורפה שמסכנות אותם. באותם מקומות יש לתת עדיפות לבטיחותם של הולכי רגל על פני כלי הרכב באמצעות ריסון מהירות הנסיעה ומיתון התנועה. מדינת ישראל מסוכנת להולכי הרגל ואת המציאות הזאת חייבים לשנות על ידי שינוי סדרי העדיפויות לטובת בטיחות הולכי הרגל”.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן