מגדלור ניוז


דיווחי מגדלור ניוז  |  27.8.24  |  18:50


תושבי שכונת היובל ואזור צפון רחוב ביאליק, יצאו השבוע במחאה נגד תוכנית העירייה להקים מסוף אוטובוסים בשכונתם. על פי מסמך שהופץ בין התושבים, התקיימה לאחרונה (11.8) ישיבה בראשות ראש העיר אור עקיבא, שמחה יוסיפוב, יחד עם נציגי העירייה ומשרד התחבורה, בה נדונה הקמת מסוף אוטובוסים בחניון הצפוני בכביש ביאליק. התוכנית, שנועדה לשפר את התחבורה הציבורית באזור, נתקלה בהתנגדות עזה מצד תושבי השכונה.

השטח עליו מתוכנן מסוף האוטובוסים. התושבים לא מרוצים | גוגל סטריט ויו

בישיבה נידונו בין היתר גם תגבור קווים באור עקיבא ועוד התחייבויות של משרד התחבורה לטובת העיר. בין היתר נידון שטח ברחוב התדהר לסלילה וכן שטח בשכונת אור ים, בין הקניון בקצה לקיר האקוסטי של כביש 6511, שם צפוי לקום מסוף אוטובוסים אחר.

בעבר, הסכים משרד התחבורה לשחרר 10 דונם בפארק התעשיות העתידי בצפון העיר, לטובת מסוף אוטובוסים. אולם כעת נראה שכל הסיכומים בוטלו, המשרד נסוג בו ורוצה לקדם את המסוף בקצה רחוב ביאליק ושכונת היובל כאמור, בשטח חניון קטן שהוקם במקום לטובת פארק – והכל בסמוך לבתי תושבים.

לטענת התושבים, החניון המתוכנן נועד במקור לשימוש רכב פרטי בלבד, עם איסור מוחלט על כניסת רכבים מעל 4 טון. אלה הוסיפו כי החלטה זו, שהתקבלה בעבר, נועדה להגן על איכות החיים בשכונה ולמנוע מטרדי רעש וזיהום. התושבים חוששים כי הקמת מסוף אוטובוסים תפר את האיזון העדין ותגרום לפגיעה משמעותית בסביבת המגורים שלהם.

אחד החששות המרכזיים שמעלים התושבים הוא הפגיעה הבריאותית הצפויה כתוצאה מהקמת המסוף. לדבריהם, הפעלת מסוף אוטובוסים תגרום לזיהום אוויר חריג ורעש מתמשך לאורך כל שעות היום, דבר שעלול לפגוע בבריאות התושבים ובמיוחד בבריאות הילדים. הם מציינים כי המסוף מתוכנן להיות ממוקם בקרבה של כ-10 מטרים בלבד מבתי מגורים, מה שמגביר את החשש מפני השלכות בריאותיות ארוכות טווח.

נקודה נוספת שמטרידה את התושבים היא מיקומו של המסוף המתוכנן בסמוך לפארק עירוני. הפארק, שנועד לשמש את תושבי השכונה לפעילות פנאי ונופש, עלול להפוך לפחות אטרקטיבי ואף מסוכן לילדים בשל התנועה המוגברת של אוטובוסים באזור. התושבים טוענים כי אין זה סביר שבקרבת פארק המיועד לילדים ייסעו אוטובוסים באופן תדיר, מה שעלול לסכן את בטיחותם.

בנוסף לחששות הבריאותיים והבטיחותיים, התושבים מביעים דאגה גם מהפגיעה הכלכלית הצפויה. לטענתם, הקמת מסוף אוטובוסים בלב שכונת מגורים תוביל לירידה משמעותית בערך הנכסים באזור. הם מדגישים כי רבים מהם השקיעו את כל חסכונותיהם ברכישת בתים בשכונה, ועתה הם חוששים לראות את ערך השקעתם יורד.

נציגי השכונה הודיעו כי בכוונתם לנקוט בכל האמצעים החוקיים העומדים לרשותם כדי למנוע את הקמת המסוף. הם מתכוונים לפנות לערכאות משפטיות ולהגיש עתירה מנהלית נגד התוכנית. במקביל, הם קוראים לעירייה לשקול מחדש את התוכנית ולמצוא פתרון חלופי שלא יפגע באיכות החיים של תושבי השכונה.

חבר מועצת העיר, איציק פתיתו, מי שכיהן כמנהל מחלקת התחבורה בעירייה בשנים האחרונות, אמר למגדלור ניוז: “מדובר בהחלטה שערוריתית. העירייה מאשרת שם מסוף ומ-5:30 בבוקר ולאורך כל היום תהיה שם תנועה של אוטובוסים ללא הפסקה, שיכנסו ויצאו, והכל ליד הבתים של התושבים. זה מעולם לא אושר ולא הסכמנו לזה בעבר. שמים להם את זה וגם לנו על הראש. מדובר גם ככה בקו מת בכביש הזה, בזבוז זמן ומשאבים. בנוסף – מה יקרה שיהיה שם פארק כמו שתוכנן? האוטובוסים יעברו ליד הפארק בלי הפסקה?”.
מעיריית אור עקיבא לא נמסרה תגובה.

עקוב
Notify of
guest
1 .
Inline Feedbacks
View all comments
הכלכלן הראשי
הכלכלן הראשי
27/08/2024 19:33

נארגן הפגנות מול בית ראש העיר ונתבע את העירייה. לא ניתן לזה לקרות!

דילוג לתוכן