מגדלור ניוז


דיווחי מגדלור ניוז  |  15.8.24  | 12:51

אזור כפר הים | צילום להמחשה בלבד: נחלים

דייר בפרויקט מגורים “כפר הים” בחדרה זכה לאחרונה בפיצוי של 75,000 ש”ח בגין השמצות בקבוצות ווטסאפ.
על פי הפרסום באתר ynet, בית משפט השלום בכפר סבא פסק לאחרונה לטובת דייר בפרויקט “כפר הים” בחדרה, שתבע את חברת הניהול על הוצאת דיבה. האירוע התרחש כאשר דירקטור בחברה שלח הודעות לכ-380 דיירים בקבוצות ווטסאפ, מאשים את התובע ב”הסתה” נגד ההנהלה ופעולה מ”מניעים אישיים”.

ההודעות נשלחו בערב ראש השנה, כחודש וחצי לאחר פסק דין בתביעה נגד אביו של הדייר. הדירקטור האשים את הדייר בגרירת אביו ואחרים להליכים משפטיים מיותרים, למרות שלא היה הליך כזה בפועל. התובע טען כי ההודעות נועדו לפגוע בשמו בזמן שהתמודד לתפקיד ציבורי.

חברת הניהול טענה להגנת תום לב, אך בית המשפט דחה טענה זו. השופטת חגית בולמש קבעה כי העיתוי והתפוצה הרחבה של ההודעות מצביעים על כוונה לפגוע אישית בתובע. היא הדגישה כי לא היה ברור מה המניע שהוביל את הדירקטור לכתוב את שכתב, ומדוע בחר לשלוח את ההודעות דווקא בערב החג ובתפוצה כה רחבה.

בית המשפט ציין כי החברה לא פעלה למחוק את ההודעות המשמיצות ולא שלחה התנצלות פומבית. לאור זאת, השופטת חייבה את החברה לשלם 50,000 ש”ח פיצויים, 25,000 ש”ח שכר טרחת עו”ד, ואגרת בית משפט.

פסק הדין מעלה שוב לכותרות את השימוש ברשתות חברתיות ואת ההשלכות המשפטיות של הוצאת דיבה בפלטפורמות אלו. הרבה איומים על תביעות רצות ברשתות, אך קשה להעריך מתי תביעה כזו “תתפוס”, מה שעלול לעלות לנתבע כסף רב.

הוא מהווה תזכורת לחברות ניהול ולאנשים פרטיים כאחד לשקול היטב את תוכן ההודעות שהם מפיצים ברשתות החברתיות, במיוחד כאשר מדובר בקבוצות גדולות. לכתבה המלאה

עקוב
Notify of
guest
2 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
17/08/2024 11:07

כל הכבוד כבוד השופטת

דילוג לתוכן