מגדלור ניוז

צעד חשוב לשיפור זרימת התנועה והבטיחות לתושבי חדרה והסביבה. מחלף אולגה צפון המשודרג יפתור את בעיית הפקקים, יקל על זרימת התנועה בין שכונות חדרה, וישפר את חיבורן לכביש החוף.

במסגרת העבודות, שבוצעו על ידי משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, נהרס הגשר הישן ונבנה גשר חדש המחבר בין שכונות מערב חדרה למרכז העיר, וכולל שני נתיבים לכל כיוון נסיעה. עוד נסללו נתיבי חיבור חדשים לכביש החוף לכיוון צפון ודרום ונתיב חדש בדרך השלום לכיוון בית החולים הלל יפה. כמו כן, בוצעו שינויים במערכת הרמזורים במחלף. המחלף נפתח לתנועה, אך בשבועות הקרובים עדיין יתבצעו עבודות השלמה אחרונות תוך הפרעה מינימלית לתנועה.

המחלף החדש | צילום: משרד התחבורה

הגשר הוותיק, שהוקם בשנות ה-90, כלל רק נתיב אחד לכל כיוון, וכך נגרמו עומסי תנועה כרוניים בין חלקיה המזרחיים והמערביים של חדרה, וכן מפגעי בטיחות.
במצבי חירום, נותקו לעתים שכונות מערב העיר.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא״ל (במיל’) מירי רגב אמרה כי “אחרי שנים שבהן השכונות המערביות של חדרה היו מנותקות למעשה משאר חלקי העיר, וחיבור לכביש החוף היה עמוס ולא בטיחותי, אנו שמחים לחנוך את מחלף אולגה צפון המשודרג, בהמשך למחלף הדרומי שנפתח לפני מספר חודשים. פרויקטים אלה הם חלק מהמאמץ האדיר שאנו משקיעים בחיבורה של ישראל מצפון לדרום ובחיזוק הפריפריה”.

ניר בן חיים, ראש עיריית חדרה בפועל בירך על סיום העבודות: “אני נרגש לחנוך את מחלף אולגה כחלק מהפיתוח הנרחב וההתחדשות שעוברת העיר. המחלף המשודרג יפחית במידה ניכרת את עומסי התנועה, וייחבר את העיר ממזרח למערב.

“נמשיך לפתח ולקדם את חדרה ולהעניק לתושבים תשתיות תחבורה ראויות ומתקדמות. אני מודה לשרה ולמשרד התחבורה על שיתוף הפעולה וקידום פרויקטים בסדר גודל שלא נראה כמותו בעיר חדרה”.

מנהל אגף ביצוע פרויקטים צפון בחברת נתיבי ישראל, המהנדס דימה פריצקר: “בשנת 2019 יצאנו לדרך במגה-פרויקט של הרחבת כביש החוף מחבצלת ועד אולגה, שכולל גם הקמת גשרים חדשים ומחלפים.

“מחלף אולגה צפון המשודרג הוא אבן דרך נוספת ואחרונה לקראת סיום הפרויקט הגדול הצפוי בספטמבר 2023, והוא כולל הרחבת המחלף לשני נתיבים בכל כיוון, תאורה חדשנית ומדרכות. במהלך העבודות במחלף אולגה, איפשרנו למשתמשי הדרך להמשיך ולנסוע בגשר הישן, במקביל לבניית הגשר החדש, כדי להבטיח רציפות תנועתית”.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן