מגדלור ניוז


בר תרבות | 14.8.2024 | 14:33


 

מלחמת “חרבות ברזל” (שבעה באוקטובר 2023) הביאה עמה אתגרים מורכבים וצרכים מידיים, הן של כוחות הביטחון והן של אזרחי מדינת ישראל, הנמצאים בחזית ובעורף. החל מהשבוע שלאחר השבת השחורה, המרכז המדעי הטכנודע בחדרה נרתם למאמץ הלאומי במטרה לסייע ולתמוך בכל דרך בה ניתן בכוחות הביטחון ומשפחותיהם. 

בשבועות הקריטיים הראשונים, עם התכנסותם של מאות אלפי חיילי צה”ל בגבול עזה, הגיעה לטכנודע בקשה בהולה לסיוע עם ציוד הנחוץ להכנת הכוחות הרפואיים. בתגובה, הטכנודע שלח באופן מיידי סימולטורים מתקדמים, חלקם ממוחשבים, ליחידות הרפואה בשטח. סימולטורים אלו שימשו לתרגול החייאה ופעולות מצילות חיים טרם הכניסה לפעילות מבצעית.

בנוסף, הטכנודע אירוח אירוע התרעננות והפוגה של חטיבה 188, במסגרתו התארחו במוזיאון כ-350 נשים וילדים של מפקדי, לוחמי ואנשי הקבע של החטיבה. במסגרת האירוע, כל משפחה קיבלה זר פרחים ותיק יחידה וכל ילד/ה קיבלו חולצה מיוחדת שעליה היה הדפס “אבא שלי בחטיבת ברק. מה כוח העל שלך?”.

בשיתוף עיריית חדרה, הטכנודע קיים אירוע הוקרה מיוחד עבור משרתות ומשרתי המילואים, במסגרתו השתתפו למעלה מ-200 אנשי ונשות מילואים ובני משפחותיהם. המילואימניקים ומשפחותיהם זכו לסייר במתחמי הטכנודע האטרקטיביים, להתנסות ולהנות ממגוון המוצגים.

“צוות הטכנודע מודה על הזכות לחזק ולשמח את כוחות הביטחון ומשפחותיהם בתקופה מורכבת זו, ומאחלים שכל חיילינו וחטופינו יחזרו הביתה בשלום במהרה”, נמסר השבוע מצוות המרכז.

לחובבי הסייבר וה- AI: קיץ בסימן בלשים מתחילים בטכנודע חדרה עם פעילות סייבר בשילוב בינה מלאכותית 

במהלך הקיץ יתקיימו במוזיאון הישראלי לרפואה ומדע בטכנודע מגוון פעילויות ייחודיות לילדים ולמשפחות.

במהלך כל חודש אוגוסט 24 תיערך “האקדמיה לבלשים מתחילים” עם פעילות סייבר בשילוב AI כדי להציל העולם ממשבר שוקולד בינלאומי.

אקדמיה לבלשים מתחילים בסימן תעלומת פולי הקקאו. צילום: טכנודע

מלאי הקקאו העולמי הולך ומצטמצם בעקבות משבר האקלים,  המדענים שלנו נסעו עד אקוודור ומצאו חלופה הולמת. לצערנו, גורמים מתחרים פרצו לביתם וגנבו את כל המידע החשוב. בעזרת משימות הילדים יעזרו להציל את העולם ממשבר השוקולד העולמי. בעזרת פעילות סייבר מיוחדת של בלשים מתחילים בשילוב AI , כעת ילדי ישראל יהפכו לבלשים, ויעזרו לאתר את המידע האבוד, לתפוס את החשודים ולהציל את העולם  ממשבר השוקולד העולמי.

לצורך פענוח הפשע יעמדו לרשות כל החוקרים הצעירים שלוש סדנאות פעילות. בכל סדנא יצטרכו לפתור חידות ולערוך ניסויים, מה שיקרב אותם אט אט לפתרון התעלומה. כל המבקרים יעמדו מול אתגר הסייבר – אתגר שיוצג לבלשים הצעירים, שיעזור לנו להתחקות אחר ההאקר שפרץ לביתם של המדענים וביחד ינסו לשחזר את המידע האבוד.

עוד במסגרת הפעילות תתקיים סדנא לבלשים הצעירים יותר, לגיל הרך, בסדנא זו נכיר את מרכיבי השוקולד, ננסה להבין האם הוא בריא או לא? ומה הם התחליפים הקיימים כיום בתעשיית המזון.

במקביל, במוזיאון הישראלי לרפואה ומדע הראשון בישראל בטכנודע, יערכו התערוכות כשהלב פוגש את המוח הגמיש. מדובר בחוויה עוצמתית, אינטראקטיבית ורב חושית, המוזיאון מציע למשפחות שני מסלולי ביקור: מסלול “לגעת בלב” ומסלול “המוח הגמיש”.

סימלוציה של ניתוח במוזיאון לרפואה בטכנודע חדרה. צילום: רמי זרנגר

בתערוכת הלב תיכנסו לתוך לב ענק, ותגלו כמה קשה הוא עובד, תשמעו סרטון ותוכלו לעמוד ליד לב ענקי הנישא לגובה של 5 מטרים. בתערוכת המוח הגמיש המופלאה, תפעילו מודל מוח ענק ותגלו אילו אזורים מתעוררים בכל סוג גירוי.  בתערוכת הגנטיקה מבינים כיצד תכונות עוברות מדור לדור ומה גורם להבדלים בין האנשים השונים. עומדים מול הסליל הכפול הענק של ה- DNA ומבינים מהו “כתב סתרים” שיסודות.

לסיום, בתערוכת החיידקים והווירוסים, מכירים מגוון רחב של מיקרואורגניזמים, את המחלות להן הם גורמים וכיצד הרפואה המודרנית מתמודדת איתם. נכנסים למיצג של עולם החיים המזערי הקיים מסביב ובגוף. מהן מגיפות? ומה עושים החיסונים לגוף? ואפילו פוגשים את הקורונה. הביקורים במוזיאון הרפואה מתקיימים רק במסגרת סיורים מודרכים, ולכן מחייבים תיאום והזמנה מראש. כל סיור אורך כשעה וחצי. המוזיאון מומלץ לילדים מגיל 6 ומעלה.

כרטיסים ופרטים נוספים – באתר הטכנודע.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן