מגדלור ניוז


מגדלור ניוז נדל”ן | 17.9.2024 | 18:38


שכונת אור ים באור עקיבא. צילום: איתי טטרו

ניתוח חדש חושף כי רוכשי דירות בתוכנית מחיר למשתכן נהנים מתשואה גבוהה משמעותית על השכרת דירותיהם בהשוואה לרוכשים בשוק החופשי. הנתונים, שנאספו על ידי אתר מדלן עבור “ממון” של ידיעות אחרונות ופורסמו היום (שלישי, 17.9), מדגימים את ההצלחה הכלכלית של הפרויקט הנדל”ני. 

בשכונת אור ים באור עקיבא, למשל, התשואה על השכירות לרוכשי מחיר למשתכן מגיעה ל-5.1%, לעומת 2.8% בלבד לרוכשים בשוק החופשי – פער של כמעט פי שניים. דמי השכירות הממוצעים בשכונה עומדים על 5,375 ₪.

שמאי המקרקעין שמוליק כהן הסביר כי נתוני התשואה משכירות מוכיחים שוב כי מדובר באחת העסקאות המשתלמות ביותר לחסרי דירה בשנים האחרונות. הוא הדגיש כי למרות ההבדלים בין הערים, התשואה של הזוכים בתוכנית גבוהה באופן עקבי ממי שרכש דירה במחיר השוק.

אוהד אסרף, מנכ”ל קבוצת ארי מגורים, ציין כי מי שזכה בעסקאות מחיר למשתכן בשנים הראשונות של התוכנית עשה עסקה מעולה. עם זאת, הוא מזהה מגמה חדשה בה צעירים רבים כבר אינם ממתינים להגרלות, בשל סיכויי זכייה נמוכים יותר והנחות מופחתות בהשוואה לעבר.

הנתונים מראים כי בערים נוספות כמו גדרה, רמלה ואשקלון, הפער בתשואה בין רוכשי מחיר למשתכן לרוכשים בשוק החופשי נע בין 2% ל-3%, מה שמדגיש את הכדאיות הכלכלית של התוכנית עבור הזוכים.

עקוב
Notify of
guest
1 .
Inline Feedbacks
View all comments
Adam
Adam
19/09/2024 06:43

יהודים יהודים יהודים.. כסף כסף כסף.. מדינה מטונפת

דילוג לתוכן