מגדלור ניוז

דמיינו מתחם מקומי ובו שוק איכרים עם מכירה ישירה של מיטב התוצרת החקלאית של האזור. ליד, מרכז מבקרים חדשני המציג את החקלאות המקומית מתחילת דרכה ועד היום; אמנים ואמניות מהאזור שיציגו את היצירות שלהם.

התכנית להקמת שוק איכרים מקומי במתחם ‘בננות החוף’ הסמוך לעתלית במועצה האזורית חוף הכרמל ממשיכה להתקדם.

המועצה יוזמת בשיתוף עם תאגיד החקלאות ‘בננות החוף’ את הקמתו של מתחם שוק האיכרים, בחוות ‘בננות החוף’ שבצומת אורן. הבוקר (11.6) פורסם בידיעות אחרונות כי מדובר בהשקעה של כ-4.5 מיליון שקלים.

הדמיות שוק האיכרים בחוף הכרמל: המועצה האזורית חוף הכרמל

ראש המועצה האזורית חוף הכרמל אסיף איזק מציין כי “מעבר למלחמה ביוקר המחיה הבלתי נסבל בארץ, מדינה ללא חקלאות אין לה עתיד. רשתות המזון הגדולות עושקות את החקלאי הפשוט.

“לפני כ-3 שנים יזמנו במועצת חוף הכרמל הקמת שוק איכרים, בשיתוף תאגיד החקלאות המצליח “בננות החוף”. מכירה ישירה של תוצרת חקלאית שלנו מהחוף ישירות לצרכן. הדבר יחסוך כ-30% עד 40% ממחירי הפירות והירקות.

“בנוסף, במקום יוקם מרכז מבקרים ומוזיאון לחקלאות המקומית, בו נקבל משלחות מכל העולם. המקום ישמש כעוגן תיירותי, הכל כחלק מתוכנית אסטרטגית לתיירות שהמועצה מקדמת בימים אלו”.

עוד הוסיף איזק כאשר החלה היוזמה כי “בימים אלה, בהם החקלאות הישראלית נאבקת על חייה ועל מקומה במרקם החיים הישראלי, הפרויקט הזה מקבל חשיבות גדולה עוד יותר, ואני שמח על ההתקדמות המשמעותית היום”.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן