מגדלור ניוז


דיווחי מגדלור ניוז  |  23.9.24  | 9:18
עדכון ראשון: 21.9.2024, 20:20 | עדכון אחרון: 22.9.24  | 05:44


שני, 23.9 |

9:20 | ראש מועצת זכרון יעקב, אלי אבוטבול מעדכן: “כעת סיימתי שיחה יזומה של מפקד הנפה של פיקוד העורף אל״מ משה חולי שעדכן אותי שצה״ל החל במתקפה אווירית מאוד רחבה, כנראה כזו שתימשך מספר שעות וקיימת סבירות שטווח הירי של חיזבאללה יועמק בתגובה. אנו במועצה ערוכים לכל תרחיש אך מקווים לטוב. ההנחיות לגבינו אינן משתנות כרגע, אך כדאי להיות קשובים ודרוכים לכל התפתחות”.

8:15 | צה”ל ביצע גל תקיפות משמעותיות בעומק לבנון ומעריך כי חיזבאללה ינסה לירות לעבר חיפה ואף דרומה. עם זאת, מדיניות ההתגוננות באזור חדרה לא השתנתה, אך התושבים מתבקשים להיות מוכנים ובסביבת מרחבים מוגנים תוך דקה וחצי.

 

ראשון, 22.9 |

10:41 | חבר המועצה איציק לב מעדכן מהערכת המצב בחריש: “סיימתי עכשיו השתתפות בישיבה בוועדת מל”ח (משק לשעת חירום), בעקבות האירועים הערב בצפון ושינוי ההנחיות. בחריש אין שינוי בהנחיות, והעיר ממשיכה בשגרה. נכון לעכשיו, עם זאת, חשוב להישאר ערניים ולעקוב אחרי העדכונים הרשמיים של העירייה ושל פיקוד העורף”.

10:35 | בית החולים רמב”ם בחיפה עדכן: על פי הנחיית פיקוד העורף ומשרד הבריאות – בשעה 12 תחל הורדת חולים ממחלקות בית החולים אל בית החולים התת קרקעי הממוגן ברמב”ם. מדובר על מבצע שיימשך מספר שעות ויכלול כמה מאות חולים. הורדת החולים תתבצע על פי סדר ידוע של המחלקות – כל אחת לאיזור שתוכנן עבורה בבית החולים התת קרקעי. במקביל יחל “רידוד” של חולים שניתן לשחרר ממחלקות בית החולים לביתם.

10:32 | זכרון יעקב: המועצה עדכנה על קשר רצוף עם פיקוד העורף- “אין שינוי בהנחיות לאזורנו, אנו נודיע על כל שינוי ככל שיהיה. כלל מכלולי החירום של הרשות מוכנים לכל תרחיש וצוותי המועצה מעודכנים. ערב ההוקרה למתנדבים שהיה אמור להתקיים הערב- נדחה. על מועד חדש תצא הודעה. בעקבות אירועי הלילה, ולאור הנחייה המחייבת את המתגוררים בחיפה וצפונה להיות בבתיהם חלק מהצוות החינוכי נאלץ להיעדר מיום הלימודים. לפיכך, הוחלט כי ביה”ס תיכון המושבה וחלק מגני הילדים, ילמדו היום באופן מקוון. הנחיות מסודרות נשלחו לתלמידים ולהוריהם. התושבים מתבקשים לגלות אחריות וערנות”.

9:00 | בנימינה-גבעת עדה – ️ראש המועצה קיים הבוקר הערכת מצב כוללת בהשתתפות קצינת הקישור לרשות ומטה המועצה. נסקרו כל הפעילויות המתוכננות להיום ברחבי המועצה, וניתנו הנחיות בהתאם. נכון לרגע זה אין שינוי בהנחיות פקע”ר בבנימינה- גבעת עדה אך ישנה מוכנות גבוהה.

צילום: דוברות מועצת בנימינה

8:01 | בעקבות אירועי ההסלמה בצפון, משרד הבריאות מפרסם את מספרי הטלפון של מרכזי החוסן ומרכזי החירום והתמיכה הרגשית של קופות החולים. אנחנו מזכירים כי כל מי שזקוק לכך יכול לפנות למרכזי החוסן ולקופות החולים על מנת לקבל סיוע נפשי. לכלל המידע על מרכזי החירום והתמיכה הרגשית – הקליקו
טלפון מרכז החוסן הארצי הטיפולי *5486
המרכז פועל בימים א-ה בין השעות 08:00-20:00
קופות חולים
מאוחדת 3833
לאומית 507*
מכבי 3555*
כללית 8703 *

7:56 | עדכון דוברות רשות הטבע והגנים:  בהתאם להנחיות ההתגוננות שפרסם פיקוד העורף, בהן נקבע כי השטח מקו חיפה, עמקים וצפונה עובר למדרג כתום, אתרי רשות הטבע והגנים באזורים הללו יהיו סגורים לכניסת מבקרים היום (ראשון 22/09/24). פתיחה מחודשת של האתרים תתרחש בהתאם להנחיות גורמי הביטחון ותעודכן באתר רשות הטבע והגנים. בנוסף, הנחיות פיקוד העורף מגבילות שהייה במרחב הפתוח באזורים המוגבלים עד 30 אנשים. על מטיילים הבוחרים להגיע למרחבי הטיול בשטחים הפתוחים להישמע להוראות פיקוד העורף ולטייל במשנה זהירות. לרשימה המלאה של האתרים הסגורים והפתוחים

05:40 | הלילה: מטח רקטות כבד מלבנון לעבר הצפון, העמקים, נצרת ועמק יזרעאל. בשעות הלילה המאוחרות, החל מהשעה 01:00, הותקף צפון הארץ במטח רקטות כבד מכיוון לבנון. חיזבאללה הרחיב את טווח הירי, כשרקטות שוגרו לעבר יישובים רבים באזור הגליל, העמקים ומזרחית לחיפה. בחיפה, קרית ביאליק ובמגדל העמק הודיעו הבוקר על ביטול הלימודים במוסדות החינוך.

רשת אל-מנאר, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה כי במהלך המתקפה שוגרו “רקטות כבדות מאוד” לעבר מטרות ישראליות בצפון. אזעקות נשמעו ביישובים רבים באזור, כולל יקנעם, עפולה, נוף הגליל, נצרת, טבעון ורמת ישי. תושבים בחיפה דיווחו גם הם על הדי פיצוצים.
10 שיגורים זוהו למרחב עמק יזרעאל, סמוך למגדל העמק פרצה שריפה בשטח פתוח, צוותי כיבוי פעלו בזירה. על פי הצהרת חיזבאללה, הארגון ירה טילי “פאדי” לרמת-דוד.

בנצרת דווח על שריפה שפרצה כתוצאה מנפילת רסיסים, ותושבי העיר ספרו לפחות ארבעה יירוטים מעל שמי העיר. תושבי האזור מדווחים על יירוטים רבים של מערכת ההגנה האווירית.

תמונה
מפת ההתראות האחרונות לפנות בוקר

החל מהשעה 01:00 הלילה ועד לשעה זו , לאחר הירי לעבר צפון הארץ, צוותי מגן דוד אדום הוזעקו לטפל בפצוע קל מאוד מרסיס יירוט במרכז הגליל התחתון, ובמספר פצועים קל שנחבלו בדרכם למרחב המוגן.

בשעה 01:20 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב גלבוע, על גבר שנשרט קל מאוד ככה”נ מרסיס יירוט קטן סמוך לכפר בגליל התחתון. חובשים ופראמדיקים של מד”א פינו לבית החולים האנגלי בנצרת, גבר כבן 60 במצב קל מאוד עם פציעה בראש.

בנוסף צוותי מד”א טיפלו הלילה במספר נפגעי חרדה, ובאנשים שנחבלו באורח קל בדרכם למרחב המוגן, בהם: תינוק כבן חודש, 2 נשים בשנות השלושים וגברים ונשים בשנות השבעים והשמונים. הפצועים פונו לבתי החולים העמק בעפולה, האיטלקי והאנגלי בנצרת.

מערכת הביטחון הישראלית עדיין בוחנת את היקף הנזק והפגיעות כתוצאה מהמתקפה. במקביל, פיקוד העורף פרסם הנחיות חדשות לתושבי האזור בנוגע למקומות עבודה, אירועים והתקהלויות.

בתוך כך, סגירת המרחב האווירי מקו חדרה וצפונה הוארכה עד ליום שלישי, עקב ההיערכות הביטחונית בגבול הצפון. פינוי הקו האווירי נועד לפנות את המרחב לפעילות חיל האוויר בלבד, פרט לפעיליות מסוימות, בהן פינוי אווירי, ופעולות משטרה וכיבוי אוויריות.

מוצאי שבת, 21.9 |

כוננות שיא: הושמדו רקטות שכוונו למרכז. דריכות שיא בישראל לקראת תגובת חיזבאללה, ברקע המטחים הכבדים בסוף השבוע לצפון אחרי חיסול בכירי חיזבאללה בביירות.

צה”ל תקף בלבנון כ-180 משגרים מוכנים לשיגור, חלקם לטווח בינוני שאימו על מרכז הארץ. גורמי ביטחון: “נגיב בעוצמה על כל ירי של חיזבאללה מוכנים להסתכן במלחמה כוללת כדי לשנות את המציאות”.

נכון לשעה 20:30, יש שינוי במדיניות ההתגוננות מקו חיפה וצפונה. כך מסר דובר צה”ל. נכון לעכשיו – באזור חדרה אין שינוי בהנחיות.

בעיריית חדרה מסרו הערב כי “ראש העיר ניר בן חיים קיים הערב הערכת מצב עם גורמי הביטחון ופיקוד העורף בעקבות האירועים האחרונים בלבנון והשינויים במדיניות ומקבל כל העת עדכונים שוטפים. בשלב זה אין שינוי במדיניות ההתגוננות בחדרה. הלימודים במוסדות החינוך וכל הפעילויות החינוכית יתקיימו מחר כרגיל. עיריית חדרה ערוכה לכל תרחיש ופועלת בהתאם להנחיות פיקוד העורף. כלל הצוותים העירוניים תודרכו וזמינים במידת הצורך”.

באור עקיבא הנחה ראש העירייה לפתוח את המקלטים הציבוריים כבר ביום שישי. בפרדס חנה-כרכור עדכנו במוצ”ש את התושבים על החדשות האחרונות. מבנימינה-גבעת עדה נמסר כי “המועצה בוחנת את השפעת ההנחיות החדשות וככול שנדרש נוציא עדכון”. ראש מועצת זכרון יעקב, אלי אבוטבול, עדכן: חשוב לי להדגיש שהמועצה ערוכה לכל תרחיש , כל ראשי המכלולים מתודרכים, המערכות השונות נבדקות מידי יום וכך גם מערך התקשורת הישיר שלי אל מול מפקד הנפה של פיקוד העורף . אנו נעדכן על כל שינוי באופן מיידי ככל שיהיה כזה. נייחל לימים שקטים ובטוחים שיבואו על כולנו”.

ראש עיריית חריש יצחק קשת אמר הערב: “אני עומד בקשר ישיר עם מפקד הנפה בפיקוד העורף, וגם אגף החירום והביטחון בעירייה בקשר שוטף עם הגורמים הרלוונטיים בפיקוד העורף. בחריש אין שום שינוי בהנחיות ההתגוננות, חריש ממשיכה בשגרה. נכון לעכשיו, הלימודים מחר בחריש יתקיימו כרגיל, כמו יתר הפעילויות השגרתיות”.

מועצה אזורית חוף הכרמל מסרה כי “בהמשך להיערכות להחמרה במצב הביטחוני בגיזרת לבנון, פיקוד העורף הנחה כי, מחר 22.9.24: ביישובי נפת גדור ( = כלל יישובי המועצה, מלבד החותרים וכפר גלים) אין שינוי בהנחיות.
ביישובי נפת חיפה וצפונה, בהם כפר גלים והחותרים, הנחיות פקע”ר הן כי ניתן לקיים פעילות חינוכית רק במרחבים בהם ישנו מרחב מוגן תקני עבור כלל הנוכחים. בהתאם לכך, מחר 22.9.24. בתי הספר “גלים” ו “מיתר” יפעלו מחר במתכונת של למידה מרחוק”.

הודעת דובר צה”ל: “בתום הערכת מצב הוחלט כי החל מהערב (ש׳) בשעה 20:30, יבוצע שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף באזורי ההנחיה גליל תחתון, גליל עליון, המפרץ, העמקים ומרכז הגליל, וחלק מיישובי גולן דרום (מועצה אזורית עמק הירדן) בהתאם להנחיות פיקוד העורף.

“במסגרת השינויים תחל הגבלת התקהלות עד 30 אנשים בשטח פתוח ועד 300 אנשים במבנה. מקומות עבודה ניתן לקיים במבנה או במקום שניתן להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות, פעילויות חינוכיות ניתן לקיים במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות והחופים באיזורים אילו יהיו סגורים לציבור.

“אזורי הנחייה קו העימות, גולן צפון וגולן דרום בהתאם להנחיות שהיו עד כה.

יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות המפורסמות על ידי פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים.
ההנחיות המלאות מעודכנות בפורטל החירום הלאומי וביישומון פיקוד העורף”.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן