מגדלור ניוז


שרון לוי |  11.9.24  |  10:23


ירון ל’ (53) איש עסקים מפרדס חנה כרכור, הוא בן העצורים בחשדות בפרשת השחיתות בנמל אשדוד.
אתמול (10.9) התירה המשטרה לפרסום כי לאחר 4.5 שנות פעילות סמויה בנמל אשדוד, נחשפה זהותו של הסוכן ר’, שכונה ‘ג’ק ספארו’ וכן פעילותו שנשמרו בסודיות מוחלטת. עם חשיפת הסוכן הגיע גל מעצרים נרחב של יבואנים מהארץ ושטחי יו”ש, עמילי מכס ובודק מכס שפעלו על פי החשד בנמל אשדוד.

ל’ הוא יבואן של חלקי חילוף לרכבים.  הסנגורים שלו טענו בדיון בהארכת המעצר (אליו הובאו עוד 26 חשודים בפרשה, לא כולם הותרו לפרסום) כי מעצרו של האביו, שנעצר גם הוא, הוא ניסיון פסול להפעיל לחץ על הבן. בתוך כך, המשטרה טענה כי האב היה מעורב בהברחות והתחבר עם הסוכן, כמו גם הבן.

עורכי הדין ציינו כי “מעולם החשוד לא נתן תמורה כספית לסוכן – זה הסוכן שניסה לשדל אותו וביקש ממנו טובת הנאה, ואותה בקשה נהדפה מכל וכל. זה תיק שדינו לקריסה”. בתום הדיון, השופט ימיני מבית המשפט השלום באשקלון הורה על מעצרו של ל’ האב עד יום ראשון 15.9, ול’ הבן עד יום שלישי 17.9.

במשטרה חשפו אתמול פרטים נוספים אודות החקירה. הסוכן הסמוי הצליח לחדור תחת סיפור כיסוי שנבנה עבורו, לתוך מערך הבודקים בנמל, ולאורך השנים פעל לרקום קשרים ובניית אמון עם יבואנים מרחבי הארץ ויו”ש ועם עמילי המכס המייצגים אותם מול מנהל המכס ברשות המיסים, בהם יעדים מרכזיים שסומנו כמי שידם בתחום ההברחות ולחלקם אף קשרים עם ארגוני פשיעה, שפניותיהם אל הסוכן להברחת סחורות עבורם לתוך המדינה לא איחרו להגיע.

לאחר שהסוכן הצליח כאמור לרכוש את אמונם של היבואנים ועמילי המכס, הם החלו לבקש ממנו לסייע להם בהברחת סחורה המגיעה במכולות לנמל אשדוד, ע”י כך שהוא יהיה זה שיבדוק לכאורה את המכולה ויוודא כי תכולתה תואמת לתצהיר שהועבר לרשויות המכס, ובהתאם לאותו תצהיר ואישור הבודק יוחלט על גובה המס שייגבה, כל זאת בתמורה עבור לכספי שוחד של עשרות ומאות אלפי שקלים ששילמו החשודים לסוכן. עוד עולה חשד כי אותם גורמים שיחדו גורמים נוספים, בהם עובד בית המכס באשדוד ועובד משרד התחבורה, שנעצרו גם הם.

המפכ”ל לוי חושף את הדרגה של ר’ הסוכן | צילום: דוברות המשטרה

הסוכן לאורך השנים בדק במסגרת תפקידו מאות מכולות שהגיעו לארץ, שבעבור עשרות מהן קיבל כאמור כספי שוחד מהחשודים בתמורה ל’העלמת עין’ מסחורה שהוסלקה במכולות בדרכים יצירתיות, לדוגמא: מוצרי טבק שהוסלקו בתוך חלקים של בובות ראווה, ביגוד והנעלה של מותגי יוקרה חלקם חשודים כמזויפים (‘רפליקות’) שהוסלקו במכולה שהכילה ביגוד זול לכאורה, חלקי חילוף לרכבי יוקרה בפרט ורכבים בכלל שלא קיבלו את אישור משרד התחבורה.

בנוסף, הסוכן תפס וגם היה שותף לעשרות תפיסות משמעותיות של מינהל המכס ברשות המיסים, של מכולות שהכילו סחורה אסורה ובלתי חוקית שהוסלקה במגוון דרכים יצירתיות, כגון אמצעי לחימה, תחמושת שהוסלקה בתוך שטיחים מגולגלים, חלקי נשק קטנים שהוסלקו בתוך ארגזים שהכילו ברגים לכאורה, כמויות גדולות של ג’ל ‘קמגרה’ ללא אישור משרד הבריאות שהוסלק בתוך חביות של מלפפונים חמוצים, חלקי נשק שרותכו בתוך מכונה, סמים מסוכנים בכמויות גדולות, טבק, מותגים מזויפים ו’רפליקות’ ברמת אמינות גבוה מאוד, מוצרים וצעצועים לתינוקות ללא תו תקן, ועוד עשרות רבות של מוצרים שונים, שהיו אמורים כאמור להיכנס ארצה ולהיות מופצים ברחבי המדינה וביו”ש.

מחברת נמל אשדוד מסרו כי “לא הייתה כל פשיטה בנמל אשדוד הבוקר ולא נעצרו עובדי החברה, לא כל שכן בכירים. אנו מבקשים להדגיש באופן חד משמעי כי בחקירת רשות המיסים והמשטרה לא מעורבים עובדים של חברת הנמל.  נדגיש כי הנמל מתפקד כבשיגרה ובתפוקה מלאה. למען הסר ספק נבקש לתקן פרסומים שיש בהם בכדי להטעות את הציבור”.

עקוב
Notify of
guest
4 .
Inline Feedbacks
View all comments
איצו
איצו
12/09/2024 10:13

הוא משלנו, מהימין, מתומכי שקרניהו, פסה”ד: זכאי, כולל פיצוי נדיב במיוחד, כיאות לאיש ימין תומך המהפיכה השלטונית

דילוג לתוכן