מגדלור ניוז

עיריית אור עקיבא לא עדכנה זו הפעם השלישית את התושבים: 2 ישיבות מועצת העיר שיעסקו בתקציב העירייה לשנת 2024 ובישיבה נוספת עם סעיפי סדר יום – יתקיימו בחדר הישיבות בעיריית אור עקיבא ביום שלישי (9.7) החל מהשעה 18:00. 

כמו בישיבות הקודמות – כך גם הפעם, עיריית אור עקיבא לא פרסמה אודות הישיבה – לא שבוע מראש ואפילו לא יומיים או יום לפני (כמו פרדס חנה-כרכור, בנימינה, חדרה ועוד).

הישיבות הקודמות השנה שלא פורסמו לציבור:
19.6.24 – ישיבת צו ארנונה והמיסים לשנת 2024
5.6.24 – ישיבת מועצה רגילה
31.3.24 – ישיבת פתיחת קדנציה חגיגית – לא פורסמה לציבור

מדובר בהתנהלות קלוקלת שממשיכה את המגמה מהשנים האחרונות, של חוסר שקיפות לתושבים בנושא ישיבות מועצה של נבחרי הציבור – שהם עצמם בחרו. בשנה שעברה, שנת 2023, חל שיפור בנושא זה עם הקמת מרכז השירות לתושב, כהודעות על ישיבות מועצה היו מובאות ברובן לתושבים וחלקן אף שודרו בשידור חי בעמוד הפייסבוק הרישמי של העירייה (כנהוג ברשויות רבות).

יש לציין שבכלל הרשויות בסביבת אור עקיבא, מודיעים על ישיבת מועצה מספר ימים מראש בפלטפורמות המדיה הציבוריות של העירייה.

בפרק 5 בפקודת העיריות, סעיף 18, נכתב בנושא זה:

18. (א) ישיבות מועצה יהיו פומביות; למעט ישיבה שראש העיריה הורה על קיומה, כולה או מקצתה, בדלתיים סגורות לאחר שראה כי טעמים שבביטחון המדינה או טעמים שבצנעת הפרט מחייבים לעשות כן, בהתאם לחוות דעת של היועץ המשפטי לעיריה, שתונח לפני חברי המועצה.

(ב) לעניין סעיף זה, יראו ישיבת מועצה פומבית, גם אם הוקרנה על מסך לפני קהל שמחוץ לאולם הישיבות שמתקיימת בו הישיבה”.

על כן, עיריית אור עקיבא פועלת כיום בניגוד לפקודת העיריות שכן ישיבות המועצה חייבות להיות פומביות – ובכדי שזה יתקיים, יש צורך מהותי להודיע על קיום הישיבות בערוץ רישמי של העירייה לפחות יממה טרם הישיבה.
משיחה שערכנו עם המחלקה המשפטית של עיריית אור עקיבא, נאמר כי אין בחוק חובה לעדכן את הציבור על ישיבות מועצה, אך הנושא ייבדק בעקבות פנייתינו. 

עדכון ראשון: 19 ביוני 2024 בשעה 14:12

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן