“האם שמעתם על העיר הזאת?”, שאל גיא זוהר בתכניתו “מהצד השני” ב”כאן 11″ בשבוע שעבר, ולאחר מכן הוצג סרטון שכונת “אור ים” באור עקיבא ובו אומר הקריין: “הצטרפו להצלחה שסחפה את המדינה. אור ים, עיר קטנה מושלמת למשפחות”.
גיא זוהר ממשיך ושואל: “אור ים, יש עיר כזאת? איך לא שמענו עליה? איפה נמצאת העיר זאת”. בהמשך הוקרן שוב סרטון הפרסומת של השכונה החדשה, ובה נאמר: “ממש במרכז הארץ, בין אור עקיבא לקיסריה. רק 20 דקות מחיפה ו-40 דקות מתל אביב”.
גיא זוהר ממשיך: “נכנסנו לאתר וגילינו. למעלה בקטן, סמל של עיר שכן קיימת. אור עקיבא. כן, אור ים היא עיר בתוך עיר. כמובן שיש לזה שם, שכונה. וזה בדיוק מה שעושים בפרסומת הזאת. נכון, עיר קטנה ליד קיסריה זה אולי יותר אטרקטיבי, לפחות נשמע, משכונה באור עקיבא, אבל גם פינת ליטוף של חדי קרן אולי יותר אטרקטיבית מאור עקיבא. כן, ככה חושבים פרסומאים.
על תופעת השימוש של פרסומאים בקיסריה ובהקטנת שמה של אור עקיבא, כתבנו בעבר. מדובר בשיטה שיווקית מכירתית שמטרתה למכור.
הקטע מהתכנית פורסם גם בפייסבוק וגרר אחריו תגובות, בין היתר גם על אור עקיבא. אחד הגולשים כתב: “לא שיש בעיה עם רמלה או אור עקיבא…”. אחר כתב: “כל פינת ליטוף היא יותר אטרקטיבית מאור עקיבא, לא?”.