מגדלור ניוז

 

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים פרסם היום קריאה ליזמים בארץ ובעולם לקבלת הצעות לפתרונות חדשניים להסעת המונים, ובהם רכבת על גלגלים ושאטל ימי. האפשרויות כוללות גם את נמל חדרה והמרינה בנתניה. זאת, במסגרת הניסיונות של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב למצוא פתרונות שיקלו על עומסי התנועה ברחבי הארץ.

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים פרסמה החודש “קול קורא” לחברות התחבורה הציבורית להפעלת פיילוט לרכבת על גלגלים. במקביל, פרסמה חברת נתיבי איילון, בשיתוף חברת נמלי ישראל (חנ”י) פנייה לגורמים בינלאומיים לקבלת מידע על שאטלים ימיים להסעת המונים.

מדובר במודל הקיים היום במדינות רבות בעולם כמו ניו יורק, הונג קונג, קפריסין ועוד. סביר להניח שהשאטל יעבור בין נמלים קיימים ורציפים שיוקמו עבורו במרינות. האפשרויות כוללות כמובן גם את המרינה באשקלון, המרינה באשדוד, המרינה בנתניה, הנמלים ביפו, תל אביב וחדרה, חיפה ועכו.

שני המסמכים נוסחו על פי מודלים הפועלים בהצלחה בעולם והם מיועדים לתגבור התחבורה הציבורית, ולהילחם בעומסי התנועה שעלותם השנתית למשק מגיעה לכ- 40 מיליארד שקלים. המודלים נועדו לשפר את רמת הניידות במדינת ישראל, להביא לשינוי מהותי בהרגלי הנסיעה בתחבורה הציבורית ולנגישות, חדשנות ויעילות תחבורתית שתתמוך בצמיחה כלכלית וחברתית ובקיצור זמני הנסיעה בין הפריפריה ומרכז הארץ.

עקוב
Notify of
guest
20 .
Inline Feedbacks
View all comments
מוטיש
מוטיש
27/07/2024 15:48

קשקוש, שרת היהלומים מנסה לחפות על העבריינות הטבועה עמוק בהתנהלותה ע”י פרויקטים דמיוניים שאין לה בהם מושג או שמץ הבנה. ים התיכון בחוף המזרחי שלו נתון למצבי רוח ולגובה הגלים, אף אחד לא רוצה להקיא את נשמתו בין תל אביב לחיפה.

1 18 19 20
דילוג לתוכן