זוכרים את תקופת הכבלים של מת“ב בשנות ה-90? מי שזוכר, עובדי החברה הגיעו לרחובות רבים בישראל והטמינו בכבישים את הכבלים שבאמצעותם היה אפשר להתחבר לשירות. הם חפרו בורות ארוכים, הטמינו את הכבלים וכיסו באספלט.
חלק מאותו האספלט כבר התפורר ויצא שקע, וברחובות שלא חודשו מאז – ניתן לראות את הבורות ההם—זכר לשנות ה-90.
בשנת 1990 הוקמה בישראל תשתית לשידורי הכבלים. אז הוקמו 4 חברות כבלים: “מתב”, “גוונים”, “ערוצי זהב” ו”תבל”. חברות אלה הניחו כבלים (סיבים אופטיים), אשר עוברים בתעלות מתחת לכבישים ברחובות רבים ברחבי הארץ. בשנת 2003 התאחדו חברות הכבלים לתאגיד כבלים אחד המוכר כיום כ’הוט’ (HOT).
החציבה בכבישים נעשתה באמצעות דיסק, שפתח פתח לאורך הכבישים בעומק של כמטר. לאחר החציבה, הוכנסה רשת הכבלים לתוך התעלה שנוצרה וכוסתה מחדש באספלט – שכאמור, יצא את הדרך לגלות את גילו של הכביש (אם לא רואים את הפס – אז נעשתה עבודת ריבוד אספלט בשנים שלאחר מכן).
קראו גם >>
לינוי בר גפן ואיתי אנגל יגיעו הערב לרמת הנדיב. המטרה: הקמת עמותת אתגרים לזכרו של פינקי זוארץ ז”ל
נבחרה מנהלת מחלקת חינוך (חק”ר) חדשה בבנימינה-גבעת עדה: גלית אלרד
בריכת הנוי ב”שער המייסדים” בבנימינה לא פעילה כבר חודשים – זו הסיבה
צילומים: מגדלור ניוז
זה בדיוק מה שקורה ברחוב החרצית-דרך העצמאות באזור הוותיק של בנימינה. נסיעה קלה ברחוב חושפת כביש רעוע, מלא בורות, מהמורות, סדקים והתפרקות אספלט.
נראה כי הכביש לא תוחזק במשך עשרות שנים. באחד המקטעים ברחוב, עם התבלותו, נחשף אפילו צינור מים תת קרקעי שאמור להיות מתחת לאספלט.
ביתר המקומות כאמור הרכב סופג מהלומות וכלל לא צריך במפרים. עדיף לנסוע ממש לאט בכל מקרה.
.