במועצת בנימינה גבעת עדה ממשיכים לעדכן בנושא הבנייה המתוכננת ביישוב (בעיקר בבנימינה), והמלחמה נגד תוכנית המתאר המקודמת בניגוד לרצונה והסכמתה של המועצה.
ראש המועצה איתי וייסברג, עדכן בימים האחרונים כי בכל הקשור לצומת ברניצקי בצד של בנימינה – מתוכננת במקום תחנת הרכבת העתידית שתעבור ממיקומה כיום בלב המושבה. עם זאת, במועצה רוצים להותיר את הכניסה לבנימינה כמו שהיא ללא שינויים ועל כך צפויה סאגה. “אנחנו רוצים את הכניסה לבנימינה כפי שהיה ב-100 השנה האחרונות”, אמר וייסברג. “אנחנו שוקלים את המאבק ולא רוצים להיכנס לוויכוח מול פקידים. העיקרון הוא מי אחראי לעתיד היישובים – ועדות התכנון או המועצות ונבחרי הציבור”.
בנוגע לרכבת, כזכור, בדצמבר 2020 אישרה הוועדה לתשתיות לאומיות (ות”ל) את תכנית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להכפלת מסילות החוף בקטע שבין חיפה לתל אביב. הפרויקט צפוי להתפתח במשך עשור ולהסתיים עד שנת 2030. התכנית מהווה בעצם אימוץ ההצעת המועצה לצוות התכנון של הרכבת בקטע שמתחיל בצומת בית חנניה, דרך צומת בנימינה (ברניצקי) ועד לצומת הבורג’.
מסילות הרכבת החדשות יאפשרו נסיעת רכבות במהירות של 160 קמ”ש, הוספת הוספת שתי מסילות חדשות המתוכננות למהירות של 250 קמ”ש, וכן הוספה של שתי מסילות פרבריות בין נתניה לשפיים. תחנת בנימינה שהייתה מרכזית והיוותה תחנת מעבר והחלפה לא תמשיך להיות כזו – ומי שתהפוך לתחנת המעבר המרכזית היא תחנת חדרה.
https://www.migdalor-news.co.il/9916-2/
וייסברג הסביר כי אם בנימינה תוציא את כל השטחים שבתחומיה לבנייה – “תהיה בוננזה של רכישות כי המקום מבוקש. אבל באותו הזמן תקרוס המועצה וכל הכלכלה המקומית כי אי אפשר לתחזק את זה”.
וייסברג גם עדכן אודות שכונת ההדרים. “שלב א’ שלה מסתיים בימים אלה אחרי שנה, והיא למשל אושרה לאחר שראינו שיהיו שטחי מסחר באזור הרכבת. הארנונה השלילית והגירעון יהיה ביחס לשכונה עסקית. אותו דבר יהיה הלאה – כל שכונה תאושר בהתאם לכושר הכלכלי שלה. זה לא חוכמה לבנות בלי יכולת לתחזק את הרחובות, לתחזק את הגנים, ניקיון ועוד”.
ומה בנושא הכביש הצפוני והבנייה בשכונת הפועל? וייסברג: “עמדת המועצה היא שהכביש הזה מיותר. אנחנו רק אומרים שהכביש הזה הוא לא סיבה לא להפקיד תוכנית מתאר. אמרנו להם שיסמנו רחוב מקומי והמועצה תשקול את הנחיצות שלו אחרי שתחנת הרכבת העתידית תבנה”.