מגדלור ניוז

______________________________________
דיווחי מגדלור ניוז  |  25.8.24  |  20:25
______________________________________

מחלוקת בגובה 4 מיליון ש”ח בין קיבוץ בחן לחברת פארק אוטופיה: הקיבוץ בעמק חפר תבע את חברת פארק אוטופיה ומנהלה האישי להשיב לו 2.45 מיליון ש”ח ששילם הקיבוץ לרשות מקרקעי ישראל (רמ”י) בגין שימוש בשטח הפארק. הקיבוץ טען כי היה מדובר בהלוואה שעל החברה להשיב, אך החברה טענה שפירעון ההלוואה מותנה בסיום הליכי ההשגה מול רמ”י, שעדיין לא הושלמו.

בנוסף, הקיבוץ תבע את החברה להשיב ערבות בנקאית בסך 1.5 מיליון ש”ח שהעמיד לטובת רמ”י, בטענה כי החברה הייתה אמורה להעמיד אותה. החברה התנגדה וטענה כי לא נקבע שהיא תעמיד את הערבות.

פארק אוטופיה הוא גן בוטני עם ותק של מעל ל-20 שנה הנמצא בקיבוץ בחן בעמק חפר. הפארק משתרע על שטח של כ-40 דונם, ומתרכז בגידול סחלבים. בפארק קיים גם אוסף של צמחים טורפים, קקטוסים, פרחים ופרפרים. הפארק מחולק לשניים: חלקו הראשון הוא מתחם חווה חקלאית בתנאי אקלים אחידים. בחלקו השני של הפארק נמצא החלק העיקרי, חווה חקלאית בתנאים טרופיים הכוללת מספר מתחמים: טרופי, סחלבים, תבלינים, קקטוסים, וורדים, פרחים, תוכים, פרפרים ועוד.

בפסק הדין, בית המשפט קבע כי לא נוצר הסכם הלוואה מחייב בין הקיבוץ לחברה המפעילה את אוטופיה. למרות שהתנהלו משא ומתן ותכתובות בין הצדדים, לא הושגה גמירות דעת מספקת ביניהם לגבי פרטי ההלוואה, כמו שיעור הריבית ונושאי מע”מ. לפיכך, נקבע כי חובת התשלום נותרה על החברה, והיא חויבה להשיב לקיבוץ את הסכום ששילם לרמ”י במקומה (2.45 מיליון שקלים כאמור).

בנוגע לערבות הבנקאית בגובה 1.5 מיליון שקלים, בית המשפט דחה את תביעת הקיבוץ. הקיבוץ לא הוכיח כי נגרם לו נזק מהותי מהעמדת הערבות, שכן לא הוצג כי הערבות נפרעה או הוקפאה בסכום מופחת. כמו כן, לא הוכחו נזקים כספיים משמעותיים מהקפאת הסכום בחשבון הקיבוץ.

בנוסף, נדחתה התביעה האישית של הקיבוץ כנגד מנהל החברה, שכן לא הוצג בסיס עובדתי או משפטי מספק להטלת אחריות אישית עליו.

בסיכום, בית המשפט קיבל את התביעה הכספית העיקרית של הקיבוץ בסך 2.45 מיליון ש”ח כנגד החברה, אך דחה את התביעה בגין הערבות הבנקאית והתביעה האישית. החברה חויבה בתשלום הוצאות משפט ושכר טרחה בסך 150,000 ש”ח.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן