מגדלור ניוז

הפסקות החשמל בצפון אור עקיבא כבר הפכו למטרד של ממש בקרב התושבים. אחת לזמן לא מוגדר, לעיתים בתדירות שבועית, לעיתים פעם או פעמיים בחודש, החשמל מופסק, בחברת החשמל מטפלים בבעיה שנמשכת שעות בודדות לעיתים חצאי ימים ואף יותר – והחשמל חוזר. וחוזר חלילה.

בימים האחרונים חלה התקדמות חיובית בנושא, כך לפי ראש העיר אלי אנקונינה. ביום בו הופסק החשמל פעם נוספת, בשבוע שעבר, שוחח אנקונינה עם מנכ"ל חברת החשמל מאיר שפיגלר וביקש ממנו להתערב אישית בנושא הפסקות החשמל ונפילות המתח בשכונת היובל בעיר.

"בוצעה שיחת ועידה עם איתן שרעבי, מנהל מחוז חיפה בחברת החשמל וניתנה הוראה מיידית לטפל בבעיה ולהכין תכניות לטווח ארוך", ציין אנקונינה. "יום למחרת, עודכנתי על ידי שרעבי, אולי פתרון שפותר את הבעיה וייתכן כי מדובר בפתרון זמני".

אנקונינה תיאר כי תחנת המשנה של חברת החשמל בקיסריה מספקת את החשמל המובל דרך שכונת אורות, שכונת היובל וממנה לג'סר א-זרקא. "חברת החשמל קיצרה בימים האחרונים את הקו המדובר ב-3 ק"מ כך נקודת הקצה היא שכונת היובל", הוסיף ראש העיר. "זו ככל הנראה עיקר הבעיה על פי חברת החשמל. יש עוד מספר נושאים שמטפלים בהם באופן מיידי, חלק מהקו הוא תת קרקעי וחלק עילי אך ככל הנראה פתרנו את הבעיה ואת זה נדע בשבועות הקרובים".

עוד הוסיף אנקונינה: "ככל שהתקלה תחזור שוב, ברצוני לבקשכם להתקשר למרכז השירות לתושב בטלפון 2106* . אני עוקב באופן אישי אחר התופעה והטיפול בה על מנת להבטיח שהתקלה טופלה ושאיכות חיי התושבים תשתפר בהתאם".

פניות רבות של תושבי שכונת היובל, הן לחברת החשמל והן לעיריית אור עקיבא התבצעו בשנים האחרונות ובפרט בשנתיים האחרונות, אשר לא הביאו עד כה לפתור הבעיה. בשבוע שעבר, (יום שני, 11.12, בשעה 12:51) שוב הופסק החשמל במספר רחובות בשכונת היובל, בהן רחוב התבור.

שרון בר, תושבת פעילה משכונת היובל, עדכנה לאחרונה ברשתות החברתיות כי בעקבות תיעוד שערכה בנוגע להפסקות החשמל ופניות חוזרות ונשנות לעירייה מצדה ומצד דיירים בבניין בו היא מתגוררת בשכונת היובל, נרשמה התקדמות.

תחנת מעבר של חברת החשמל הסמוכה לצומת אור עקיבא. צילום ארכיון

"כפי שחלקנו חווים במשך שנים הפסקות חשמל בתדירות גבוהה ובנסיון בלתי פוסק לבקשת סיוע מהעירייה, נעשה מעקב אחר הפסקות החשמל (תיעוד שלי במשך השנתיים האחרונות)", ציינה בר.

"היו נסיונות שלא צלחו מטעם העירייה אל מול נציגת חברת החשמל ושמחה לבשר כי מנכ"ל העירייה יפגש עם מנכ"ל חברת החשמל. המטרה למצוא פתרון ולמנוע מאיתנו את הפגיעה באיכות חיינו. דיריי הבנין שלי ששתפו פעולה ופתחו פניות במוקד העירייה תרמו רבות להנעת המהלך. פונה כאן לכל מי שחווה את ההפסקות הבלתי נסבלות הללו, לא להרפות להמשיך ולפתוח פניות במוקד העירוני וכן בפניות הציבור בחברת החשמל . רק התמדה שלנו תוביל לשינוי. מבטיחה להמשיך ולסייע בהנעת המהלך עד לשינוי המיוחל".

לפני כשנה פרסמנו על תופעת הפסקות החשמל באור עקיבא. מדובר בהפסקות חשמל מרובות שהתרחשו בעיר וגרמו לעוגמת נפש לתושבים, בין היתר בשכונת היובל, מרכז אור עקיבא ושכונת אורות (החולשות למעשה על רוב העיר).

בתגובה שנמסרה מחברת החשמל לתושבת שפנו לחברה באמצעות מכתב, נכתב כי "בבדיקה מקיפה שערכנו נמצא כי לאחרונה אירעו הפרעות ותקלות רבות באספקת החשמל באזור מגורייך וזאת עקב הפרעות חולפות בקו המתח "אורות" המזין את האזור, מסיבות שאינן בשליטתנו ולא היה ניתן לצפותן מראש (עומסי צריכה גבוהים ופגיעת עצם זר ברשת החשמל).

"בעקבות פנייתך תבוצע סקירה תרמוגרפית לאיתור נקודות חמות וצמתים חשמליים הנדרשים לשיפור. כלל הליקויים שיימצאו יטופלו באופן מיידי… אנו מצרים על אי הנוחות אך כידוע, רשת החשמל הינה מערכת תפעולית מורכבת ומטבע הדברים קיימות בה תקלות אשר לא ניתן לצפות מראש". במכתב אחר שקיבלה תושבת נוספת מנציבות תלונות הציבור, שבדקה את תלונתה לגבי הפסקות החשמל באור עקיבא, נמסר כי אכן היו מספר תקלות חשמל בין החודשים ספטמבר לנובמבר 2022.

הידיעה המלאה שפרסמנו בדצמבר 2022 – כאן. 

כעת, מקווים התושבים, כי השיחה בין ראש העיר למנכ"ל חברת החשמל תביא לשינוי המיוחל שכה מפריע לחיי היומיום של התושבים.

// עדכון ראשון: 11.12.2023

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן