מגדלור ניוז


איתי טטרו |  3.9.24  |  10:30
/ עדכון אחרון: 31.12.2023

/ עדכון ראשון: 15.10.2023


11 חודשים לנפילתו של חלל צה”ל, סרן יעקב נדלין ז”ל מאור עקיבא, אזכרה התקיימה ביום שני 2.9.2024 לזכרו. 

בשעה 17:00 התקבצו מכריו ואנשי ציבור לאזכרה בחלקה הצבאית בבית העלמין באור עקיבא ובשעה 18:30 התקיימה תפילת מנחה, שיעור תורה לעילוי נשמתו ותפילת ערבית בבית הכנסת “היכל אברהם” בשכונת היובל. משפחת נדלין הזמינה את הציבור להשתתף ולכבדם בנוכחותם.

נדלין, הותיר אחריו אישה, מעיין, ו-4 ילדים, בצעירותו התגייר ועלה לארץ. בערב שבת (13.10) הוא נהרג במהלך פעילות מבצעית. מספר ימים לפני שנפל בפעילות מבצעית בשומרון, כתב נדלין לחברי הפלוגה שלו: “אני לא מפחד להגיד את זה, זה יהיה נצחון של הטוב על הרע בעולם כולו. אנחנו נהיה התקדים. את הרוע אפשר להכריע. לא חייבים להכיל אותו. לא עוד”.

בחודש דצמבר 2023, תלמידות כיתה י”ב באולפנית אמית שחר אור עקיבא, החלו בגיוס תרומות לכתיבת ספר תורה לעילוי נשמת סרן יעקב נדלין הי”ד, תושב העיר שנהרג בפעילות מבצעית במלחמה. “התורה היא חיים וקודש ובכתיבת ספר התורה לזכרו, נמשיך לחיות ולהפיץ את אורו בעולם”, סיפרו התלמידות השבוע, “ואנו מזמינות אתכם לקחת חלק בתרומה לכתיבת ספר התורה”.

“יעקב היה אדם מיוחד, משכמו ומעלה, אחד הסיפורים שהכי מתארים אותו לטענת חייליו הוא ‘רק אספר סיטואציה קטנה מהתעסוקה האחרונה, זה מ”מ שירד מש.ג בשש בבוקר ואח”כ הלך לזרוק פחים מהמטבח מיד…”, סיפר אחד מפקודיו.

כאמור, מספר ימים לפני מותו שלח את “הצוואה” הבאה לחבריו לפלוגה. “פלוגה ב אני רוצה שתדעו ושתאמינו בזה – אנחנו האנשים הנכונים במקום הנכון ובזמן הנכון. אני רואה בעיניים של כל אחד מכם את הערכים והכאב והמוכנות לעשות כל שיידרש כדי שמדינת ישראל תצא מהמשבר הזה, ובע”ה תנצח והגורל המר יתהפך לנצחון. נצחון של כולנו. של עם ישראל.
של אזרחי ישראל השותפים בגורל האומה. ואני לא מפחד להגיד את זה, גם נצחון של הטוב על הרע בעולם כולו.

“אנחנו נהיה התקדים. את הרוע אפשר להכריע.  לא חייבים להכיל אותו. לא עוד. ואנחנו, חיילי צה”ל, חוד החנית של העולם כולו במלחמה הזאת. מצטט לכם הודעה שקיבלתי מחבר ברוסיה. תתרגמו אותה בגוגל – осталось только хорошим людям убить всех плохих людей 😉 ובדומה לזאת קיבלתי גם הודעות מחברים מוסלמים באנגליה ופקיסטאן. ועוד דבר חשוב לי שתדעו. אני לא אפשוט את המדים עד שאחרון השבויים יחזור הביתה, תהיה החלטת הממשלה אשר תהיה. כל פקודה אחרת תיחשב בעיניי כבלתי חוקית בעליל. אנחנו ננצח”.

יעקב נדלין ז”ל. צילומים: מהרשת החברתית

דובר צה”ל התיר לפרסם במוצאי השבת (14.10) כי סרן (במיל.) נדלין ז”ל, קצין צה”ל במילואים, בן 36, מאור עקיבא, לוחם בגדוד 7037 בחטיבת שומרון, נהרג בפעילות מבצעית בחטיבת שומרון.

מדובר צה”ל נמסר כי האירוע אירע אמש (שישי) סמוך לכפר אימתין שבחטיבה המרחבית שומרון. מתחקור ראשוני עולה כי לוחמי צה”ל שעסקו בפעילות מבצעית רדפו אחר חשודים שיידו אבנים לעבר רכב צבאי. הכוח זיהה רכב חשוד עם חמוש וירה לעבר הרכב.

במקביל, כוח נוסף שקפץ בעקבות הדיווח הגיע לזירה וככל הנראה נפגע כתוצאה מהירי. קצין המילואים נהרג ולוחם צה”ל שעמד לידו נפצע באורח קל. המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת נסיבות האירוע, עם סיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. בנוסף, הוכרז עצור למידה באוגדה וביחידותיה, על מנת למנוע הישנות מקרים דומים. “צה”ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה”, נמסר.

מורנית, גיסתו של יעקב, כותבת: “רשמית הצטרפנו למשפחת השכול. גיסי האהוב והיקר, בעלה של אחותי ואב ל4 אחיינים קטנים ומושלמים נפל בהתקלות מול מחבלים בקדומים. כואבים ושבורי לב מבכים את לכתו של יעקב נדלין. אדם נדיר וערכי משכמו ומעלה, לב של זהב שכולו נתינה. יהודי צדיק וציוני בכל רמ״ח איבריו שעלה כחייל בודד להתגייס לצה״ל, קצין לוחם ומפקד, מהנדס מצטיין בוגר טכניון וסטארט-אפיסט יזם בתחום הרפואה. נשוי למעיין ואב ל4 ילדים מדהימים שבכל אחד ואחת מהם רואים את הדוגמא האישית המופתית של האישיות הנדירה שהיה. הלב מסרב להאמין. פרטי לוויה ושבעה יפורסמו בהמשך. השם ייקום דמו, יהי זכרו ברוך”.

הלווייתו של יעקב נדלין הי”ד התקיימה ביום שני, 16.10.2023, בשעה 14:00, בחלקה הצבאית בבית העלמין באור עקיבא. יהי זכרו ברוך. 

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן