מגדלור ניוז

בנות ובני הנוער של חדרה השמישו בימים האחרונים עשרות מקלטים פרטיים בשכונות העיר. זאת, במסגרת פרויקט ענק בשם “עיר מקלט” למיפוי, ניקוי ושיפוץ בחירום של 4,000 מקלטים פרטיים בשכונות מוחלשות, שאינם מתאימים לשהייה ממושכת, שהחל בשבוע שעבר.

המקלטים הציבוריים, נבדקים כל העת ע”י צוות עובדי מחלקת המקלטים בעירייה על מנת לשמור על תקינותם וכשירותם. עם פרוץ המלחמה, הנחה ראש העיר לפתוח את כל המקלטים הציבורים ברחבי העיר.

נוכח פניות רבות שהתקבלו במוקד העירוני מתושבים לסיוע עם המקלטים הפרטיים, הקימה העירייה את “סיירת המקלטים” המורכבת מעשרות מתנדבים תושבי העיר המעניקים סיוע חיוני בפינוי, ניקיון ותחזוקה בהתאם לפניות המתקבלות במוקד העירוני. במקביל, כאמור, הגיע לעיר פרויקט הענק “עיר מקלט”.

צילומים: דוברות עיריית חדרה

“מטרת הפרויקט היא לסייע לכמה שיותר תושבים בפינוי ותחזוקת המקלטים הפרטיים המצויים בבניינים משותפים”, אמר טל תוהמי, מנהל מחלקת המקלטים בעיריית חדרה, שתיאם את פעילות הפרויקט בעיר.

תוהמי: “זאת, כדי לספק מרחב מוגן לכולנו. בשלב זה אנחנו עוברים בין הבניינים הפונים, בודקים את מצב המקלט ומנתבים את פעילות הפרויקט והמתנדבים בהתאם לכך. מקלט שיזדקק לסיוע יפנה דרך המוקד העירוני, ונעניק לו”.

עד כה הגיע פרויקט “עיר מקלט” ל-18 ערים, כאשר כ-500 מקלטים. ראש העיר בפועל ניר בן חיים אמר כי “הדור הצעיר הוכיח לנו שוב, שיש לנו כל-כך הרבה סיבות להיות גאים בו. עשרות בנות ובני נוער התעקשו להתנדב לפרויקט זה, כמו לפרויקטים אחרים. “אני מדבר עם נערות ונערים, שנלחמים להשתתף בפעולות הסיוע האזרחיות, ומוכנים לעשות כל שנדרש, כדי שיהיה טוב יותר לכולנו”.

את פרויקט “עיר מקלט” יזם ומוביל הארגון הבריטי JNF-UK  בשיתוף עם החברה למתנ”סים, ארגון “עושים שכונה”, מכינות קדם צבאיות, וכן, אביעד פרידמן, מנכ”ל משרד השיכון לשעבר שהוא בין יוזמי הפרויקט והוא נעשה בתיאום עם הרשויות המקומיות.

עקוב
Notify of
guest
1 .
Inline Feedbacks
View all comments
Anonymous
Anonymous
18/10/2023 19:54

מה קורה למקלט ציבורי היחיד בשכונת שלמה שנמצא בגן שעשועים שכל הבתים קרקע אף אלה ששופצו קיבלו פטור לממד בגלל הקירבה וכרגע הוא לא נמצא לשרות כלח אוכלוסיה והיעוד שלו שונה?!
מה קורה בזמן האזעקה בחדרה? לאן ירוצו תושבי שכונת שלמה?
רושמת בשמם תושבים שלא מחוברים לאינטרנט ואשמח למענה במיידי לאור המצב של מלחמה !!!

דילוג לתוכן