מגדלור ניוז

חבר מועצת פרדס חנה-כרכור מהאופוזיציה, עו”ד אייל כגן, טוען בימים האחרונים כי לאחר בדיקה, מועצת פרדס חנה-כרכור הטילה קנסות בגובה 130 אלף שקלים במתחם הרכבת בשנה וחצי האחרונות (21′-22′), לעומת כ-13 אלף שקלים בין השנים 2018-2020. המועצה בתגובה אומרת כי האכיפה לא תוגברה ברכבת וכי האכיפה מבוצעת על ידי משטרת ישראל וכן על ידי פקחים מקומיים.

בהודעה שהוציא כגן, על פי נתונים שנאספו שמקורם בחוק חופש המידע עולה כי במשך כשלוש שנים, בין השנים 2018 -2020 ניתנו במתחם הרכבת כ- 36 קנסות בהיקף של כ- 12.5 אלף ש”ח  בלבד. לעומת זאת ,בשנה וחצי האחרונות, במתחם הרכבת ניתנו כ – 345 קנסות בהיקף של כ- 130 אלף שקלים. במתחם הרכבת

ברכבת ניתנים דוחות בשל 2 סעיפים עיקריים: קנס בגין חניה באדום לבן על סך 250 ש”ח, וקנס בגין הפרעה לציבור – סעיף שמדבר בעיקר על השלכת פסולת וגרוטאות על המדרכה, מכח חוק משנת 1955, שבגינו מושת על הציבור קנס בגובה 475 ש”ח. בין השנים ,2018-2020 בגין הפרעה לציבור שהקנס בעבורה הוא 475 ש”ח כאמור, ניתנו קנסות בהיקף של כ- 5,700 ש”ח. בשנה וחצי האחרונות ניתנו בגין סעיף זה קנסות בהיקף של 85 אלף ש”ח.

בנוסף, ניתנו בשנה וחצי הזו דוחות בשל חנייה באדום לבן בהיקף של 41 אלף ש”ח. “עיקר טענות התושבים כפי שעלו לא פעם בעבר ברשתות החברתיות מתייחסות לעובדה שמרבית  השטחים המסומנים באדום לבן אינם במקומות אשר החנייה בהם מפריעה לתנועת הרכבים או הולכי הרגל”, נמסר בהודעה של חבר המועצה, “בנוסף קובלים התושבים על הטלת קנסות בגין  חניה בתחנות האוטובוסים שכלל לא מגיעים למתחם הרכבת בצד של פרדס חנה”.

כגן, שכבר התייחס לנושא בעבר, ציין השבוע כי “הגיע הזמן לשנות את מדיניות הטלת הקנסות במתחם הרכבת. הכי פשוט למועצה לחפש מתחת לפנס. ידוע כי במתחם הרכבת קיימת מצוקת חניה אמיתית, וכי למעשה במרבית המקומות  בהם הוטלו קנסות לא הייתה הפרעה לסדר הציבורי או לתנועת הולכי רגל.

“אני רוצה להדגיש וכבר ציינו את זה בעבר כי במקרים של הפרעה לתנועה או להולכי רגל יש הצדקה להטיל קנסות אבל לא  מכוח החוק לשימור רחובות, שספק אם בכלל ניתן להשתמש בו, ויחד עם זאת המועצה יכולה מחר בבוקר, להשמיש  בפעולות פשוטות עוד עשרות מקומות חניה, על ידי ביטול האדום לבן, אבל מה יותר פשוט מלהטיל קנסות במקומות שברור שיחנו בהם כי אין אפשרות אחרת לאנשים שממהרים לעבודה.  זו הרי גזרה שהציבור לא יכול לעמוד בה.  יותר מכך, אני לא  ראיתי שבתקופות המדוברות הגבירו את מערך ההיסעים לרכבת בשעות העומס כדי לצמצם את תנועת הרכבים הפרטיים, אנחנו ניזום את שינוי המדיניות כדי להקל עם הציבור ולא להכביד עליו”.

ממועצת פרדס חנה-כרכור נמסר כי “אכיפה מתבצעת בכל רחבי המושבה כלפי כל רכב המהווה הפרעה לתנועת הציבור ומשתמשי הדרך. בכל שלב שהוא לא הייתה הנחיה לעיבוי האכיפה ברכבת, אך חשוב לציין כח האכיפה בוצעה על ידי  משטרת ישראל וגורמי האכיפה הרשותיים”.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן