מגן דוד אדום וקבוצות הבריאות במיקרוסופט ישראל, השיקו במהלך סוף השבוע בוט ייעודי שנועד לאפשר לאנשים שהיו במגע עם חולה קורונה מאומת להבין את הפעולות הדרושות מהם.
באמצעות מענה על מספר שאלות קצרות, הבוט עוזר לאנשים להבין אם הם אמורים להיות בבידוד, כמה זמן, איזה סוג של בדיקה הם צריכים לעשות, ומכוון אותם למיקומי בדיקות.
פיתוח הבוט נעשה בשיתוף פעולה ייחודי של מד”א עם קבוצת הבריאות במרכז הפיתוח וארכיטקטים המתמחים בענן ממיקרוסופט ישראל ועלה לשימוש תוך זמן שיא של מספר שעות בודדות.
// כך זה נראה על מסך הטלפון. הבוט של מד”א להנחיות הקורונה. צילום: דוברות מד”א
הבוט מתבסס על פלטפורמת ה- Azure Health Bot שפותחה במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח בקבוצת הבריאות בראשות הדס ביטרן, שמפתחת טכנולוגיות מתקדמות בתחום הבריאות.
הפלטפורמה מאפשרת לארגוני בריאות לתת למשתמשים שלהם את היכולת לקבל תשובות על שאלות רפואיות מורכבות ולבצע בדיקת סימפטומים מרחוק. הפלטפורמה מאפשרת לארגוני בריאות אפשרות להתאים את הבוט, כך שיתאים לצרכיהם העסקיים הייחודיים ולתרחישים שונים.
הפיתוח הוא חלק ממחויבות של מיקרוסופט לתחום הבריאות הדיגיטלית ומגישה רחבה של החברה שנועדה לסייע לארגוני בריאות לעשות שימוש בטכנולוגיות הענן והבינה המלאכותית במתן הטיפול הרפואי.
במהלך מגפת הקורונה ארגונים בעולם עשו שימוש בבוט על מנת להפחית מהעומסים על הצוותים הרפואיים ולפנות אותם ממתן תשובות לגבי תרחישים ידועים מראש והמלצה על המשך פעולות לטובת טיפול אמיתי בחולים.
מנכ”ל מד”א אלי בין ציין כי שיתוף הפעולה בין מד”א למיקרוסופט ישראל נועד למען בריאות הציבור ומוביל להנגשת המידע וההנחיות.