מגדלור ניוז

“כל ילד צריך מבוגר שיאמין בו. בסופו של דבר כל ילד הוא יהלום, וצריך לב רגיש ומכיל על מנת ללוות את הילדים האלה יום יום, שעה שעה”. זה המסר העיקרי אותו העבירו מספר סייעות שעובדות בגני הילדים ובבתי הספר בחדרה, והתפנו למספר שעות לטובת צילומים לקמפיין גיוס סייעות של העירייה לקראת שנת הלימודים הקרובה, במטרה לגייס כוח אדם איכותי.

במסגרת הקמפיין צולמו 5 סייעות אהובות בעיר, הקוראות למחפשות ומחפשי עבודה להצטרף לעשייה החינוכית בחדרה. הסייעות שלקחו חלק הן: בת שבע קליין, אלינור גואטה, עדי הרשקוביץ עטיאס, שרית אוסקר ואסתר טרקאי. הקמפיין יעלה ברחבי העיר בשילוט חוצות ובדיגיטל של עיריית חדרה.

כאשר יושבים ושומעים את הסייעות, מבינים שעבודת הסייעת מתחילה ונגמרת באהבה ובלב ענק. אם את לא אוהבת את זה, אין סיכוי שתוכלי לעשות את זה. החיבור שלהן עם הילדים הוא חיבור יוצא דופן. מדובר בסייעות שעובדות עם ילדים במסגרות הרגילות וגם עם ילדים במסגרות של חינוך מיוחד.

// “לראות את הילדים כל בוקר זה להתאהב בהם”. חמש הסייעות שמשתתפות בקמפיין בחדרה. צילום: רמה שפי

בת שבע קליין, סייעת חינוך מיוחד בבית ספר גלים, הייתה המנוסה שבחבורה. היא גם זו שאחראית על הציטוט בפתיחת הכתבה. היא מאוד התרגשה מהמחווה שהעירייה עושה לסייעות, ומקווה שנשים נוספות יצטרפו לעשייה המבורכת. “26 שנה אני שם עבור הילדים. כל בוקר אני קמה בשמחה ובאושר להגיע אליהם. כשאני רואה אותם מתקדמים זה הופך אותי למאושרת. אני שמחה שיש להם מקום בטוח, מקום חם. זו באמת אהבה”.

עבור עדי הרשקוביץ עטיאס, סייעת רפואית בגן זית, מדובר בשליחות של ממש: “אני רואה את העבודה שלי כשליחות והצלת חיים. אחרי הכל חייו של ילד מופקדים אצלי בידיים. זו זכות אדירה ואחריות כבדה, להיות ‘המרחב המוגן והבטוח שלו’ ולייצר עבורו מרחב כזה בגן הילדים. ולצד זה חינוך של קהילה שלמה לאחריות ולערבות הדדית; הורים, ילדים וצוותים מתחלפים”.

אלינור גואטה, משמשת כבר 8 שנים כסייעת במספר גני ילדים. “אחרי הלידה השנייה שלי חיפשתי משהו מעניין ומכיל, ומצאתי את המקום המושלם. אני לומדת מהילדים המון, הם מחזירים אהבה, כל ילד שמביא לי חיבוק ונשיקה בבוקר נותן לי הרגשה טובה ואני מבינה שאני עושה משהו חשוב וטוב. ההורים סומכים עלינו וזה לא דבר של מה בכך”.

גם שרית אוסקר, סייעת בחינוך המיוחד בגן ורד, מדברת על אהבה מול הילדים: “לראות את הילדים כל בוקר זה להתאהב בהם, כיף לי בגן. יש לי רגישות גדולה לילדים, זו ממש תחושת שליחות. אני קמה מאושרת בכל בוקר. ההורים מפרגנים, מראים אהבה והוקרה על כל העבודה הקשה שלנו”.

אסתר טרקאי, סייעת בבית ספר פאר צור לחינוך מיוחד, שופעת אנרגיות: “באתי לעבוד נטו בגלל האהבה לילדים. את מקבלת פרופורציה. אני מרגישה שזו שליחות. בחרתי לעבור לחינוך מיוחד בשביל להכיר משהו חדש, לאתגר את עצמי ובמבט ראשון התאהבתי בילדים. זה משנה את החיים מקצה לקצה, לראות את האחר בצורה שונה וללמוד להכיל ולקבל. אני קמה כל בוקר עם חיוך ואנרגיות למרות שזה לא קל”.

לצד הגאווה הגדולה של הסייעות, אי אפשר להתעלם מהעובדה שמדובר בעבודה לא קלה ושוחקת. באגף החינוך של עיריית חדרה הובילו מהפכה ופיתחו תוכנית ייחודית של “סייעות מובילות”, המקדמת סייעות נבחרות לשמש כראשי צוותים לאשכולות הגנים הפרוסים ברחבי העיר.

מדובר במיזם המשנה את מערך הניהול ואת התפיסה הפדגוגית. במהלך ההכשרה שעברו המובילות, הסייעות נחשפו בין היתר לנושאים ותכנים מגוונים מעולמות תוכן שונים כגון הנחיית קבוצות, ייעוץ, אימון (קואצ’ינג), תקשורת בין אישית, פסיכולוגיה חיובית, מנהיגות והובלה.

הסייעות שמתקבלות לעבודה בעיריית חדרה זוכות לקבל תכנית לימודים אקדמית בת שנתיים, במימון העירייה ובשיתוף מכללת וינגייט. הקורס מהווה תנאי לקביעות. כמו כן, כלל הסייעות מקבלות במשך השנה הכשרה, ליווי וכלים מקצועיים על מנת להעצים אותן בהיבט המקצועי והאישי.

בנוסף, הסייעות שותפות לתוכנית “שפת אם”, במהלכה הסייעות מקבלות כלים עבור טיפול בילדים מגילאי לידה ועד שנה וחצי ולאחר מכן מעבירות בעצמן את ההכשרות הללו למשפחות שזקוקות לכך. כך שבפועל הן גם לומדות וגם מלמדות.

באגף החינוך מאמינים כי התהליך המהפכני של תוכנית “סייעות מובילות”, יחד עם ההכשרה המקצועית ותוכנית “שפת אם”, לא רק מייעלים את העשייה החינוכית בגני הילדים ומשפרים את הטיפול האישי והחינוכי בילדי הגנים, אלא גם יוצרים ‘גאוות יחידה’ בקרב כלל הסייעות, מגבירים את מעורבותן ומחויבותן כחלק אינטגרלי מצוות הגן ומעמיקים את הקשרים בין הגננות לסייעות, כך שהסייעות באות לידי ביטוי ומצליחות להגשים את עצמן בפן המקצועי והאישי.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן