מגדלור ניוז

“אלימות ויריקות לעבר מפגינים נגד המהפכה המשפטית כשבין המאיימים דמויות בכירות בעירייה המשתייכות לליכוד”: כך נפתח אמש ראיון ודיווח במהדורת “חמש עם ירון אברהם” בחדשות 12, כשברקע הבחירות לרשויות המקומיות שיערכו בסוף החודש וכשהמתח וההיערכות אליהן נכנסת לישורת האחרונה. 

סרטון שהכינו מפגינים ובו הם יוצאים נגד רשימת הליכוד בעיר בעקבות השתתפות של חברי רשימה בהפגנות תוך שהם מתועדים מבצעים לכאורה פעולות אלימות, הופץ בימים האחרונים ברחבי הארץ, בקרב פעילי המחאה והגיע גם לתקשורת הארצית.

במסגרת הראיון, אמר איתי בחור, מפגין נגד הרפורמה המשפטית בעיר ותושב אור עקיבא: “שבוע שעבר חטפתי יריקה, לפני שבועיים חטפתי. המתח ירד מהיום שהקמתי יחידת אבטחה שלנו, של בוגרי יחידות מיוחדות, עכשיו אנחנו רואים פחות עבריינים, ואנשים מבוגרים יותר שולחים את הצעירים לירוק אלינו מתוך הנחה שלא נגיש תלונות נגדם. מדובר בנערים בני 10, 12, 14. נכנסים בנו עם האופניים שלהם, כל מיני הצקות, הטרדות”.

צפו בראיון (מתוך “חמש עם ירון אברהם”, חדשות 12) >> 

בחור נשאל על אחד התוקפים שנראים בסרטון ואומר ‘אני יודע איפה אתה גר, יודע הכל על הילדים שלך’, והתייחס: “הגשנו נגדו תלונה, המשטרה סגרה אותה. היום הוא יו,ר מטה הצעירים של סניף הליכוד בעיר, דמות מרכזית בסניף הליכוד. זה לא נעים, לא נחמד, לא צריך להיות ככה. אנחנו לא מוותרים, ממשיכים להפגין”.

הכתב אדר גיציס דיווח בהמשך כי “נפתחה חקירה, והוחלט לסגור את התיק. במשטרה טוענים שמדובר בסוגיה שעל פי המשטרה אין בה משהו שיכול להיות פלילי. בוא נקרא את התייחסות המשטרה לעניין סגירת התיק: ‘נסיבות העניין בכללותן אינן מתאימות לפתיחתה בחקירה שכן מדובר באירוע שבו ההליך הפלילי אינו מתאים לבירורו’.

“בשורה התחתונה – לנו זה נשמע איום קונקרטי, אנחנו רואים את הסרטונים שרצו בכל מקום אבל ייתכן שמדובר אולי בעומס, חוסר תשומת לב, הוחלט שלא לעשות עם זה דבר. זו ההחלטה בעניין השניים האלה. אולי יש קשר לכך שאחד מקורב למפלגת הליכוד ולשלטון באור עקיבא”.

צפו בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות על המחאה באור עקיבא > 

בתוך כך, הבוקר (שישי, 6.10) פירסמה ד”ר יולנדה יבור, מהפעילות הבולטות במחאה נגד הרפורמה המשפטית באור עקיבא, תכתובת הודעות ברשתות החברתיות שקיבלה בעקבות הכתבה ששודרה בטלוויזיה. בין היתר נכתב שם: “עד שזה לא יגמר ברע את לא תרגעי”.

יבור כתבה: “המסר החביב הזה חיכה לי היום בערב במסנג’ר, זמן קצר לאחר ששודרה בערוץ 12 כתבה על האלימות שמפעילים פעילי ליכוד מרכזיים באור עקיבא נגד מפגינים בעיר. אני מקבלת רבים כמותו לאחרונה: ממטרים עילגים של רעל טהור, מבשרים את הבחירות המוניציפליות הממשמשות ובאות. החבר’ה הטובים פה בעיר התרגלו לחתוך צמיגים של מכוניות (או לשרוף אותן), לאיים על נשים ולתקוף תושבים כאשר דברים לא מתנהלים כמו שהבוסים שלהם אוהבים. והבוסים מאוד לא אוהבים הפגנות נגד הפיכות משטריות בעיר “שלהם”. אז הם משסים בי את כלבי התקיפה שלהם. הם רק לא מבינים שהם משתינים על העץ הלא נכון. כי אין כוח בעולם שיוכל לעצור את המחאה הזאת. וכי אנחנו ממש, אבל ממש לא מפחדות…”.

ארקדי גדילוב, המועמד לראשות העיר, פרסם את התייחסות בעמוד הפייסבוק שלו לכתבה ששודרה אמש. “בעקבות הכתבה שפורסמה אתמול בערוץ 12, אני רוצה לבהיר”, כתב, “נציגי רשימת הליכוד למועצת העיר באור עקיבא מייצגים את ערכי מפלגת הליכוד ותורת ז’בוטינסקי. ניסיון הקישור בין כל מקרי האלימות כביכול המוצגים בכתבה המתוזמרת שנערכו במגמתיות על ידי עיתונאי שמאל רדיקלי, לבין הבחירות לרשות המקומית לא צלחו ולא יצלחו למובילי המחאה האלימה נגד ממשלת ישראל והיהדות.

“סיעת הליכוד בראשותי מגנה כל מקרה אלימות ומכבדת את כל תושבי העיר אשר מביעים את מחאתם בדרכים חוקיות, מכובדות ולא אלימות. ובאותה נשימה, סומכת על רשויות החוק ומשטרת ישראל שיאכפו וימנעו מקרי אלימות מכל צד! אני, כסגן ראש העיר, ניהלתי משא ומתן בשולחן עגול עם ראשי המחאה האזורית ובהסכמה הצליח להוביל את המחאות האלימות והרעשניות שהפריעו והיוו מטרד בעיקר לתושבי שכונת נוף ים כל מוצאי שבת, אל גבול הכניסה לעיר, ביציאה לכביש 4.

“המסיתים הגדולים יאיר לפיד, אוהד ברק וחבריהם, לא יצליחו להשתלט על השייח המכבד שקיים בעיר ובטח שלא יצליחו לחדור לשלטון המקומי באמצעות נציגם שמחה יוסיפוב המועמד לראשות העיר אור עקיבא.  מדהים שמערכת החדשות – N12 לא פנו אליינו לקבלת תגובה עם פרסום הכתבה שנועדה להכפיש ולהתערב בבחירות על ראשות העיר! שיהיה חג שמח, ושנדע ימים טובים מאלו”.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן