מגדלור ניוז

לבית המשפט השלום בכפר סבא, הוגש כתב אישום נגד חברת עבודות עפר ופיתוח לאחר מספר עבירות סביבתיות, הכוללות השלכת פסולת לא חוקית בהיקף של 25 אלף טונות וללא היתרים במרחב נחל טירה וסביבתו – עד לכדי פגיעה ממשית בנחל והשפעה על נחל אלכסנדר העובר בעמק חפר.

על פי כתב האישום, החברה הקימה בפאתי העיר טירה תחנת מעבר פיראטית לפסולת, על שטחים חקלאיים הסמוכים לנחל טירה. בתחנה נערמו פסולות בניין וגזם שיצרו מפגעים סביבתיים באזור.

באתר נוסף ביישוב טירה התגלה אתר הטמנה שבו, לפי כתב האישום, העוסקים השליכו פסולת רבה אשר חלקה גם הוטמן בקרקע, ללא רישיון, בניגוד לחוק ותוך כדי פגיעה קשה בסביבה. השלכות הפסולת הלא חוקיות הובילו לשינוי בתוואי הנחל ולהצפות באזור.

במסגרת החקירה נערכו מדידות שהצביעו על כ-25 אלף טונות של פסולת במקום. שאריות מהפסולת שנמצאה במקום זיהמה חלקים מנחל טירה הזורם בצמוד והובילה לשינוי בתוואי הנחל, דבר המסכן את איכות המים שנמצאת באקוויפר החוף, שמהווה מקור מים נקיים חשוב באזור המרכז ובנחל אלכסנדר שנמצא בקרבת מקום.

חסימת הנחל על ידי הפסולת הובילה להצפות באזור. בנוסף, במתחם תחנת המעבר אירעו שריפות פסולת, אשר גרמו לזיהום אוויר בלתי סביר העלול לפגוע בבריאות תושבי המקום. מכתב האישום עולה, כי בעלי תחנת המעבר הפעילו את העסק ללא רישיונות או היתרים הנדרשים על ידי המשרד להגנת הסביבה.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן