לכבוד ט”ו בשבט: רכבת ישראל שותלת צמחים ועצים רבים כחלק מתהליך פיתוח נופי-אקולוגי בתוואי המסילה המזרחית המבוצעת כיום

עובדי רכבת ישראל ממשיכים לפעול במרץ על הקמת המסילה המזרחית. המסילה, שתשתרע לאורך של כ-65 ק”מ ממסילת החוף באזור פרדס חנה, דרך קריית שדה התעופה בנתב”ג ועד ללוד, תהווה בעתיד ציר מרכזי נוסף לנוסעים בין צפון הארץ ומרכזה, תוך עקיפת העומסים בציר איילון.

כחלק מהעבודות, מבצעים ברכבת מיזמי פיתוח נופי-אקולוגי על מנת לייצב את מדרונות הרכבת בצמחייה כהגנה מפני סחף, וכן לייצר שדרה אקולוגית, נעימה וירוקה לאורך תוואי המסילה, התורמת גם בהצללת התחנות. בפרויקט נשתלו עד כה עצים ארץ ישראליים ושיחים עם מערכות ומחשבי השקיה: חרוב מצוי, רימון מצוי, מיש דרומי, אלה אטלנטית, אלת המסטיק, אזוביון דגול, רוזמרין בלו לגון ועוד.

מרכבת ישראל נמסר: “הפיתוח הנופי חשוב ליצירת סביבה ירוקה ונעימה בקרבת ציר התחבורה הציבורית, הן לנוסעים ברכבת והן לעוברים בסביבתה. המטרה שלנו היא לשמר ככל הניתן את הצמחייה והמערכת האקולוגית הכוללת גם בעלי חיים באזור המסילה כפי שהיה עד לתחילת העבודה בשטח הפרויקט, תוך יצירת אחיזה הנדסית של צדי המסילה על ידי שורשי הצמחים שימנעו סחף וקורוזיה ושמירה על מי תהום ומניעה של זיהומים.”

לצד פרויקט המסילה המזרחית, שותלת רכבת ישראל מדי שנה עצים ושיחים בשטחים נרחבים בהיקף של מאות דונמים במסגרת הקמת מסילות ותחנות חדשות וקיימות. כך למשל, נשתלו בקטע אשקלון-נתיבות כ-25 אלף עצים ושיחים, לצד מאות אלפי פלגים (שתילונים) מסוגים שונים, בתוואי המסילה שבין לוד לבאר שבע נשתלו כ-1,000 עצים, לצד 30 אלף שיחים שונים ונזרעו שני טון זרעים. בנוסף, מצפון למחלף אשדוד, בחיבור מסילה מרחובות ומראשון לציון בוצע שדרוג נופי בשטח משולש פלשת.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן