מגדלור ניוז

האתר N12 מדווח כי אחרי שמועצת פרדס חנה כרכור החליטה לבטל את הקרנת הסרט “H2 מעבדת שליטה” במועדון פיס לגיל הזהב ביישוב, סרט על העיר חברון, יוצרי הסרט יקיימו הקרנה מחוץ לבית הפיס שבו הייתה אמורה להתקיים ההקרנה המקורית כמחאה על “סתימת הפיות”.

תחילה תוכננה הקרנה במועדון הפיס ברחוב תלפיות בכרכור. על פי הפרסום של נועם שיזף – “חברון בפרדס חנה! בואו לראות את הסרט שלי ושל עידית אברהמי בשתי הקרנות מיוחדות ביום שישי הקרוב, 9.12 (אחרי הסרט, שיחה איתי על הכיבוש, הממשלה החדשה, ומה אפשר לעשות)”.

ואולם, בN12 פרסמו אתמול כי בלחץ אנשי ימין, החליטה המועצה לבטל את ההקרנה. באתר כתבו כי “במכתב שנשלח לראש המועצה על ידי שי גליק, העומד בראש “בצלמו”, שאף ארגן את ההפגנה מול תיאטרון יפו שהקרין את הסרט “פארחה”, נכתב: ‘הגיעו אלינו פניות ציבור על כך שבבית הפיס יעלה סרט המשמיץ את חיילי צה”ל וטוען שהם עושים ניסויים בבני אדם. לאחר הסרט יתקיים אף מפגש בנושא הכיבוש והממשלה החדשה, יחד עם יוצר הסרט נועם שיזף שהוא סרבן שירות ואף ישב על כך בכלא בגאווה”.

מועדון פיס לגיל הזהב בכרכור (צילום: גוגל סטריט ויו)

בN12 הוסיפו כי :בעקבות המכתב, הנהלת הפיס “נבהלה” והחליטה לבטל את האירוע שהיה אמור להתקיים בשישי. “מדהים בעינינו שמי שעוד לא ראו את הסרט כבר מצנזרים אותו בעקבות מכתב מאיש ימין קיצוני, שבספק אם גם ראה את הסרט בעצמו”, מסרו היוצרים שיזף ואברהמי. “המציאות בשטחים היא הדבר הכי חשוב לכל אזרח ואזרחית בארץ, והניסיון להסתיר אותה מלמד על הכיוון שאליו אנחנו צועדים. אנחנו קוראים לכולם לא לעצום עיניים, לראות את הסרט ולשפוט בעצמם” “.

ממועצת פרדס חנה כרכור נמסר ל-N12 כי “לאור רגישות התכנים והמחלוקות הציבוריות עליהן, הועברה הנחיה להוציא את מבני הציבור מהמחלוקת הציבורית בנושא. יש מקום במרחב שלנו לקיים את השיח שעולה מהסרט אך יש לעשות זאת ללא שימוש במבנים המיועדים לציבור כולו או שמכילים תוכן שעלול לפגוע בחלקים מהציבור. עמדת הגורמים המקצועיים נכונה לאור הסיטואציה המורכבת אך אין בה כהוא זה בהבעת עמדה בעד או נגד כנגד תכני סרט זה או אחרים העוסקים בנושאים המדוברים”.

עקוב
Notify of
guest
0 .
Inline Feedbacks
View all comments
דילוג לתוכן