מגדלור ניוז


מערכת מגדלור ניוז | 20.8.2024 | 13:22


תיכון חדרה

רגע לפני פתיחת שנת הלימודים – רשימת המצטיינים השנתית של משרד החינוך מגיעה: משרד החינוך פרסם אתמול (שני, 19.8) רשימה של 351 מוסדות החינוך של החטיבה העליונה, המצטיינים בתחום הערכי, החברתי והלימודי. המורים בבתי הספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי הנע בין 3,544 ₪ לכ-9,453 ₪, זאת בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת הרפורמה “עוז לתמורה”.

בחירתם של בתי הספר הזוכים התקבלה על סמך שקלול של שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, ובכלל זאת: מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד, שיעור הגיוס לצה”ל או לשירות אזרחי-לאומי, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז זכאות לתעודת בגרות איכותית ומידת השיפור בהשוואה להישגים בשנה הקודמת. בתי הספר הזוכים זכו בדירוג הגבוה ביותר מתוך 878 בתי ספר שעברו את תנאי הסף, ונכללו בחישוב לבדיקת זכאות.

פלך זכרון יעקב. צילום: המועצה המקומית

באזור חדרה נבחרו 11 תיכונים מצטיינים: קריית חינוך אמית עתידים, אור עקיבא, בניהולה של אתי לרדו; ישיבת נתיבות דרור, אור עקיבא, בניהולו של הרב רמי כדר; בית הספר לבנות באר מרים, חדרה, בניהולה של מיכל אסתר מור;

תיכון מיטב מדעים ויהדות, חדרה, בניהולה של חגית חיה אביר; תיכון רימון, פרדס חנה-כרכור, בניהולו של יותם אריאל קלו ליבנה; תיכון חדרה בית-אליעזר, חדרה, בניהולה של גלי לוברמן; עמל חדרה למדעים ולאמנויות, בניהולה של רחל סבח; כרמים בנימינה, בניהולו של אמיר נוי; תיכון פלך זכרון יעקב בניהולה של דפנה צנטנר רוזנסון; מקיף גוונים עין שמר בניהולו של דוד פרידמן; אלאנדלוס, באקה אל-גרביה בניהולו של אשרף מקלד; ע”ס טכנולוגי-ג’סר א-זרקא בניהולו של אחמד מחאמיד.

כרמים בבנימינה. צילום: בית הספר

שר החינוך, יואב קיש ציין: “אני גאה מאד באנשי ובנשות החינוך הנפלאים שלנו, שמערכת החינוך והתלמידים שלנו התברכו בהם. הם אלה שמובילים את התלמידים במעלה הדרך הארוכה והתלולה, תומכים בהם, ומהווים עבורם משענת יצוקה. הם אלה שנוטעים בתלמידים את האמונה כי יש בהם את היכולת, המסוגלות והכוחות לפרוץ קדימה”.

מנכ”ל משרד החינוך, מר מאיר שמעוני: “חינוך הוא תהליך של שנים, במהלכו נוטעים בתלמיד ערכים, ידע, מיומנויות ומשמעות, ואין סיפוק גדול יותר מלחזות בתוצאותיו ולהנות מפירותיו. אני מברך את אנשי החינוך שזוכים ליהנות מפירות השקעתם ואמונתם במטרה ובדרך”

סכומי המענקים למורים בבתי הספר המצטיינים חולקו לארבע רמות וינועו בין סכום של כ-3,545 ש”ח לכ-9,455 ש”ח.

מנהל ישיבת אמית נתיבות דרור באור עקיבא: “מה שמאפיין את הצוות בישיבה – עבודה עם הלב והרצון הגדול ללמוד ולהתפתח”

קריית החינוך אמית עתידים אור עקיבא וישיבת אמית נתיבות דרור אור עקיבא נכנסו לרשימת בתי הספר המצטיינים לשנת תשפ”ד, כך התבשרו השבוע מנהלת בית החינוך אתי לרדו ומנהל הישיבה הרב מתן הומינר. מורי בתי החינוך יזכו בתגמול כספי מיוחד ברמה 1 הגבוהה ביותר, על ההצלחה הלימודית, החינוכית והערכית על פי המדדים שנקבעו על ידי משרד החינוך.

בחירתם של בתי הספר הזוכים התקבלה על סמך שקלול של שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, וכן בהתאם לשיעור השיפור שחוללו מוסדות החינוך. בתי הספר נבחנו על פי מדדים כגון: מניעת נשירה, קליטת תלמידי חינוך מיוחד, גיוס לצה”ל, שירות אזרחי, אחוז הזכאות לבגרות, אחוז ההצטיינות במבחני הבגרות ומידת השיפור.

הרב מתן הומינר, מנהל הישיבה: “ההישג המרשים לא מפתיע. עבודה קשה עם כל הלב במשך שנים בסופו של דבר הביאה לתוצאות. מה שמאפיין את הצוות בישיבה – עבודה עם הלב והרצון הגדול ללמוד ולהתפתח. ההישג הגדול רשום על הרב רמי כדר המנהל הקודם, שהוביל את הצוות ביד רמה בשנים האחרונות”.

אתי לרדו, מנהלת קרית החינוך אמית עתידים: “מנהלי החטיבות וצוות המורים שלנו בחטיבת הביניים ובעליונה, הם הצוות המדהים ביותר שקיים שעושה עבודתו מתוך שליחות, מקצועיות ואהבה אמיתית לתלמידים והם זכאים לפרס יומיום על עבודת הקודש שלהם. אני שמחה שהם מתוגמלים גם כספית – זו השנה השלישית ברציפות, זה מגיע להם”.

ראש העיר אור עקיבא שמחה יוסיפוב, סגנו מחזיק תיק החינוך יוסי כדורי ומנהלת אגף החינוך סיגל אלבז: “אנו מברכים את שני בתי הספר על ההישג המרשים. צוותי החינוך והוראה, יחד עם הרשות המקומית, משרד החינוך ורשת אמית – משקיעים רבות במערכת החינוך וכאמור ההצטיינות לה זכו מציגה איכות, ערכיות, מקצועיות ותפיסות חינוך משמעותיות. בשנה האחרונה חווינו אתגרים רבים כשנת מלחמה, בתוך זאת הצוותים מבצעים את עבודתם מתוך שליחות אמיתית באופן מקצועי ובאהבה. הם ראויים לכל השבחים, וכאן הרגע להודות להם על כל ההשקעה והמסירות”.

ד”ר אמנון אלדר מנכ”ל רשת אמית אומר כי ההישג בשנת המלחמה המורכבת מחמם את הלב. יש בו הוקרה גדולה למורים הממשיכים במסירות ובאהבה לשמור על שגרת למידה ולפעול למצוינות ולמתן מקום לכל תלמיד. “רשת אמית מאמינה כי המורים הם מרכזה של הקהילה החינוכית הלומדת, הכרה במצוינות של מורים והשקעה בפיתוחם חיוניות למען הצלחת החינוך”.

תיכון אמית עתידים
תלמידי אמית נתיבות דרור. צילומים: רשת אמית

עקוב
Notify of
guest
1 .
Inline Feedbacks
View all comments
לוי
לוי
22/08/2024 08:32

אלופים גדולים מהחיים למען ילדי ישראל

דילוג לתוכן