מגדלור ניוז

לאון סוושצ’ינסקי ז”ל | צילום: פרטי, רשתות חברתיות

 

סוף שבוע קטלני בחופי אזור חדרה: לאחר שבשעות הבוקר נמשה אדם מחוף ליד קיסריה במצב אנוש, טבע בצהריים תושב חדרה לאון סוושצ’ינסקי ב חוף בעיר למוות לאחר שניסה להציל אחרים מטביעה.

בשעה 14:42 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב שרון על 5 אנשים שטבעו סמוך לחוף חפציבה הישן בחדרה.  לאחר פעולות החייאה חובשים ופראמדיקים של מד”א קובעים את מותו של גבר כבן 35 העניקו טיפול רפואי ופינו לבי”ח הלל יפה, 3 נפגעים במצב קל, בהכרה מלאה. בגילאי 40 ו-15.

פראמדיקית במד”א מאי דיין וחובש רפואת חירום במד”א נדב חזן סיפרו:
“קיבלנו קריאה על 5 אנשים שטבעו, הגענו למקום בכוחות גדולים וראינו על קו החוף גבר כבן 35 שוכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה ו-4 אנשים כשהם בהכרה מלאה ויצאו מהמים לאחר שטבעו. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עיסויים הנשמות ומתן תרופות לגבר כבן 35 כשבסופן נאלצנו לצערנו לקבוע את מותו. ובמקביל צוותים נוספים העניקו טיפול רפואי ל-4 נפגעים במצב קל ולאחר בדיקות ראשוניות בשטח פינו לבית החולים 3 נפגעים כשמצבם קל”.

התושבת סתיו כתבה עליו: “בצער רב ויגון קודר איבדנו היום חבר , אח , שכן ואת הלב הכי גדול שהיה פה ב35 שנים האחרונות!!!! ברשותך אספר פה את מה שהצהירו בפניי עליך עכשיו בבית החולים . לאון נכנס לחוף הים בכדי להציל ילד בן 14 שטבע. ידוע לנו לאון שאתה לא אוהב ולא יודע לשחות כל כך טוב אבל עדיין , קפצת והיית לא פחות מלוחם וגיבור , שהקריב את חייו בכדי להציל חיים אחרים ואיבד את כוחותיו בניסיון . תנוח על משכבך לשלום אהוב שלנו”.

התושבת מירי: “לא יכולה לסכם אותך… לא מצליחה וכנראה שלעולם לא אצליח חזרתי מההלוויה, קשה, לא נתפס וכמה אנשים באו וכמה אהבו אותך חיים שלי ואני מתה להתקשר ולספר לך כמו שהיינו מעדכנים אחד את השנייה אחרי כל דבר‼️ ואיך ביומולדת שלך הים לקח לי אותך? רק לפני שבוע היינו ביחד בים וצחקנו על זה ששנינו סתומים ולא יודעים לשחות…. והיום, קפצת לים כשרק שמעת שילד טובע זה כל כך אופייני לך!

“כי מי יכל על הלב שלך? מי?! תמיד דאגת לעשות שלום בין כולם, תמיד החיוך שלך הרים את העולם באוויר!!! אנחנו מכירים 80 שנה מהצבא אבל השנה האחרונה שלנו כשכנים הייתה כל כך אינטנסיבית וחשופה. הפכת לבן בית, הפכת לחבר שמעולם לא היה לי, היית לאריאל הבן שלי הדמות שהוא חיכה לו כל יום במרפסת וכבר ידע לזהות את הרעש של הרכב שלך מחנה וצועק לך “לאון, לאון”. רק השבוע ישבנו אצלי והבטחנו שהיום עושים קעקוע ביחד, איפה אתה??? אהבה שלי אני כמה שעות בים, שואלת מסתכלת, בוכה לא מבינה גם לא רוצה להבין לא רוצה להאמין שיותר לא תהיה”.

קודם לכן, גבר בן 69 נמשה מהמים הבוקר (שבת) במצב אנוש לאחר שטבע סמוף לחוף קיסריה.
בשעה 08:41 התקבל דיווח במוקד 101 של מד”א במרחב שרון, על גבר שנמשה מהמים כשהוא מחוסר הכרה סמוך לחוף קיסריה. חובשים ופראמדיקים של מד”א טיפלו ופינו לבית החולים ‘הלל יפה’ בחדרה גבר כבן 69 במצב אנוש, תוך כדי פעולות החייאה.

חובשי רפואת חירום במד”א דביר שלום ושילה הלוי סיפרו:
“הגענו למקום בעזרת רכב 4×4 של מד”א. ראינו את הגבר שוכב סמוך לחוף כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, סיפרו לנו שמשו אותו מהמים.

“מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה שכללו עיסויים הנשמות ומתן תרופות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד”א לבית החולים כשמצבו קריטי”.

מדובר במקרה שלישי באזור חוף תוך 5 ימים. בשני האחרון טבע למוות צעיר בן 25 סמוך לקיבוץ שדות ים שמדרום לקיסריה. צוות מד”א שהגיע לזירה ביצע בו פעולות החייאה במקום, אך בסופו נאלצו לקבוע את מותו.

ביום חמישי האחרון נקבע מותו של גבר בן 50 לאחר שטבע בחוף מכמרות שבעמק חפר. “הגענו למקום בכוחות גדולים וראינו גבר שוכב על קו החוף כשאזרחים מבצעים בו פעולות החייאה מצילות חיים בהדרכת מוקד 101 של מד”א”, סיפרו פראמדיקים.

בנוסף, בסוף השבוע (27.7) – שני גברים בשנות ה-40 לחייהם טבעו למוות הלילה בבת ים, סמוך לחוף הגולשים. לקראת חצות, טבע גם צעיר כבן 21 בתל אביב – ופונה לבית החולים במצב אנוש. בתוך כך, השירות המטאורולוגי מזהיר כי הים גבוה ומסוכן לרחצה.

עדכון ראשון:  27 ביולי 2024 בשעה 12:23
עדכון שני:  27 ביולי 2024 בשעה 19:41

עקוב
Notify of
guest
2 .
Inline Feedbacks
View all comments
אחד שיודע
אחד שיודע
27/07/2024 12:05

מקווה שזה אבא של זה שהגיב לפני

דילוג לתוכן