מגדלור ניוז

צילום המחשה

הורים לילדים בחינוך המיוחד באור עקיבא, אשר ילדיהם עולים לכיתה א’ ומאובחנים על הרצף האוטיסטי, זעמו לאחרונה על החלטת משרד החינוך לפיה התלמידים ילמדו בשנת הלימודים הבאה בבית ספר כוללני ולא בבית ספר לחינוך מיוחד המיועד לילדים על הרצף האוטיסטי בלבד. בתוך כך, חלה השבוע התפתחות בנושא – הפרטים בהמשך הידיעה.  

על פי אותם הורים, בתחילת החודש (יולי), נמסר להם על ידי משרד החינוך כי בשנת הלימודים הבאה, עם עליית הילדים לכיתה א’, ילמדו ילדיהם בבית ספר חדש בטירת הכרמל, המיועד לילדים שאובחנו על הרצף האוטיסטי. לדברי ההורים, על אף החשש מהמרחק הם מוכנים היו לשלוח את ילדיהם לשם כיוון שמדובר במוסד חינוכי המותאם במיוחד להם ולא במסגרת חינוך מיוחד אחרת, כוללנית.

ההורים חתמו על הטפסים הנדרשים – בהם ויתור סודיות, לקראת העלייה לבית הספר והרגע המרגש בעלייה לכיתה א’ – וכל המידע הדרוש לגבי התלמידים הועבר למסגרת החדשה. ההורים פנו במהלך התקופה לברר כי השיבוץ סופי – אך לא קיבלו התחייבות לכך. במקביל, אף נסעו למשרדי משרד החינוך בחיפה כדי לקבל תשובות ברורות.

בשבוע שעבר, טוענים ההורים, לאחר שיצרו קשר פעם אחר פעם עם משרד החינוך במטרה לברר סופית כי ילדיהם רשומים למוסד חינוכי כפי שנמסר להם בתחילת החודש, נודע להם כי אין אפשרות שילדיהם ילמדו באותה מסגרת. המסגרות החינוכיות בהן מבקש המשרד לשבץ את הילדים מאור עקיבא הן מסגרת חינוך מיוחד כוללניות (יחד עם כיתות של הפרעות התנהגות, ומוגבלות שכלית התפתחותית), שלא תואמת את צרכי הילדים.

מדובר בקבוצה של ילדים העולים לכיתה א’ משני גני התקשורת בעיר. “לא ייתכן שאנו מחפשים את משרד החינוך מזה זמן רב, מתקשרים, שואלים, אנחנו אלה שצריכים להילחם כדי שיהיה שיבוץ ראוי לילדים שלנו? הילדים שלנו צריכים להיות מופקרים לגורלם?”, כך מספרת אחת האימהות שנקלעה לבירוקרטיה הסבוכה והמסתכלת. “אחרי התהליך שעברנו עכשיו מציעים לנו מסגרת חינוכית לא מותאמת וכל ההורים זועמים. אנחנו לא מתכוונים לשלוח לבתי הספר שהוצעו לנו ומצפים שגם העירייה תלחם על הילדים שלנו”.

כמות הילדים המשויכים לחינוך המיוחד בעיר גבוה ולא פעם עלו קולות מן ההורים הקוראים להקים בית ספר חינוך מיוחד באור עקיבא, זאת במקום להיות תלויים בכמות המקומות הפנויים בערים אחרות ולטלטל את הילדים בהסעות בכל בוקר.

בתוך כך, במהלך השבוע האחרון – לאחר פניית “מגדלור ניוז” – חלו התפתחויות ושתי אימהות לילדים בחינוך המיוחד קיבלו עדכון כי ילדיהם אכן ילמדו בבית הספר בטירת הכרמל, אולם לא ברור אם בית הספר יקלוט ילדים נוספים מהעיר.

ממחוז חיפה במשרד החינוך נמסר בתגובה: “בתי הספר לחינוך מיוחד לרב הינם בתי ספר על אזוריים. אכן תלמידי העיר לומדים מחוץ לאור עקיבא וזאת בשל העובדה שאין מספיק תלמידים לפתיחת בתי ספר לחינוך מיוחד. הרשות עושה כל שביכולתה למען התלמידים ונמצאת יחד עם הפיקוח בקשר עם בתי הספר הקולטים שהינם בתי ספר איכותיים”.

עקוב
Notify of
guest
4 .
Inline Feedbacks
View all comments
ארי הזועם
ארי הזועם
06/08/2024 08:11

כך זה ניראה כשהכל מנוהל על ידיי מאפיונרים ולא אנשי חינוך הכל מזויף בעיריית אור עקיבא לא עוזרים ולא מועילים בכלום ממש מיותרים

דילוג לתוכן